corneliasdagbok

Alla inlägg den 18 juni 2013

Av Cornelia Andersson - 18 juni 2013 19:22

Ja, jag har fått lite frågor om vad för djur jag har här hemma, och vad jag tar hand om för djur. well...... :)


Hund:
Namn:
Liliencrons Dec Black Tilly    ''Tilly''
Ras: Mellanpudel
Kön: Tik
Färg: Svart
Född: 7/12 -00
Inriktning: Nu ska hon bara få gå hemma och njuta av livet, men tidiare är hon tränad lite agility
Övrigt: Fick henne i födelsedagspresent när jag fyllde 3, så hon har bott hos oss i några år. Supertrevlig, aningen osäker med småbarn
 



Katt:

Namn: Busan
Ras: ''Bondkatt'' (okänd härstamn.)
Kön: Hona

Färg: Grå, Vit, brun sköldpaddsfärgad 
Född:
2006

Inriktning: Kelkatt ;)

Övrigt: Jättesnäll och mysig, ALLA kan hålla på med henne och hon skulle aldrig få för sig att vara agressiv på något vis
 

 

 

Hamster:
Namn: Molly
Ras:
Guldhamster
Kön:
Hona

Färg: Svart, brun/orange, vit

Född: 2012
Inriktning:
Sällskap till mig
Övrigt: 
En otroligt cool dam, som är hur snäll som helst, något osäker men ändån väldigt lugn. Jättesnäll!
 
(Hon hade precis stått under vattenflaskan, därför ser hennes huvud blött ut)



Häst:
Namn: Candy Shot ''Candy''

Ras: Svensk Ridponny (Sv. Halvblod korsn.)

Kön: Sto

Färg: Svart med stjärna i pannan

Född: 1995

Inriktning: Allround (tränar dock mest dressyr)

Övrigt: En härlig dam som har lätt för att gå i formen med mjuka fina rörelser. Något kittlig, pigg i hoppningen, blir ibland överdrivet taggad när man rider ut, men otroligt härlig!

 
(Foto från vårshowen, Foto: Emmelie)



Kaniner:
Namn: Superstars Sture Junior ''Sture''
Ras:
Hermelinkanin

Kön: Hane

Färg: Viltgrå

Född: 25/5 2010

Inriktning: Kel & Hoppning

Övrigt: Sture är en jättepositiv och glad liten kille, aldrig agressiv och har god bjudning på hinder. (Stambokförd på 94,5p ''fint djur!'')

 


 

Namn: Backsippans Kiara

Ras: Lejonhuvad Dvärgvädur

Kön: Hona
Färg: Viltgul (Aningen sotad/Grå)

Född: 6/4 2011

Inriktning: Kel & Hoppning

Övrigt: En jättetrevlig kanin, mycket personlighet. Nollad på utställning p,g,a, de grå partierna

  


/Cornelia



Av Cornelia Andersson - 18 juni 2013 16:56

... Klarar vi allt!<3

Trots att det, kanske inte på alla bilder ser så ut :3

/Cornelia

Presentation

HejHej och välkomna till min blogg!

Jag är en tjej född -97 vars intresse fokuserar på djur, foto och musik.

Jag går mitt andra år på gymnasiet, inriktning hund, och jag måste bara säga tack till alla underbara lärare, i högstadiet, som gjort detta

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards