corneliasdagbok

Direktlänk till inlägg 25 juni 2013

They call me..

Av Cornelia Andersson - 25 juni 2013 00:26

De kallar mig för socialt inkompetent, Handikappet, Downs syndrom(savning)-barnet. etc.

Visst, jag har diabetes och man kan ju såklart säga att det är ett sorts funktionshinder, men det betyder väll inte att jag har/lider av allt annat ni kallar mig?
Jag kanske skrattar, men det känns fan inte bra. Jag är ganska duktig på det, att dölja mina känslor med hjälp utav mitt (hemska) skratt.


Eller när ni sa

''Jävlar vad du fjäskar för lärarna, för att få bättre betyg''

eller
''Cornelia är ju kär i lärarna/kandidaterna, därför pratar hon med dom så mycket''

Ehh whut!?
Nej! Jag kan ju inte prata med er, vilka ska jag då gå till? Jag har väldigt lätt för att prata om mina känslor o,s,v. och de enda jag vågar prata med om det är de. Annars studsar ju för fasiken allt jag sagt från person till person, och helt plötsligt vet alla det.


Ni fick mig att känna obehag för er, ni valde själva att göra det.
Därför vände jag mig till andra, äldre, (några yngre), som verkligen ställer upp för mig och finns för mig.
När en som ska börja 9:an nu grät på skolavslutningen för att jag (och en del andra) skulle sluta, då vet man att man vänt sig till rätt person. Blicken du hade i dina ögon när du kom fram till mig i kyrkan, innan vi skulle gå ut... Menar såklart lilla Julia!<3


Tillbaka till det med lärarna...
Tror ni verkligen att jag trodde, att de skule sätta högre betyg på mig för att jag pratade med dom?
Jag må vara/se korkad ut, men jag skulle aldrig få för mig något sådant.

Ni frågade mig hur jag kunde tycka om ''den o den'' läraren.
''Ja men,, varför gillar inte ni dom''?

''För de är lärare''
''Ja och? De är också människor''
''Ja, men de är sura och bitchiga''
''Ja, men snälla, visa lite respekt för dom, så kanske det blir lite lättare''

Är ni verkligen så rädda för vad andra ska tycka om er om ni pratar med en lärare? De är väll inte mindre ''pratbara'' än oss?


Nä, ni har själva fått välja hur ni vill va mot mig. Jag tänker inte bara låtsas som att allt är OK, nepp, sån är INTE jag. Däremot tänker jag inte sjunka till er nivå och beté mig som ett (rent ut sagt) svin..


Ni har valt ert och jag har valt mitt (liksom vem jag ska prata med och inte..)

Nu väntar my bed. Ska jobba imorgon.. Jobbade idag också. Mamma och pappa fixade tydligen sommarjobb till mig.. Min rygg och mage gillar INTE!


(Skulle egentligen vara en bild också,, men den vill inte laddas upp *suck*)

/Cornelia 

 
 
Bella

Bella

25 juni 2013 18:40

Taskiga människor....tycker också man borde visa mer respekt för lärare..

http://bellakumlin.blogg.se

Cornelia Andersson

26 juni 2013 00:24

Förstår bara inte varför de skulle vara ''mindre människa'' än ''oss'' :O
hmm..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cornelia Andersson - 4 februari 2015 10:54


Gårdagens ridpass gick väll helt okej! Hästis var pigg, och sådär. Valde att inte ta någon galopp då jag istället ville koncentrera mig på att först få henne att tagga ner, bara en liten aning, och få henne mjukare i skritten och traven, samt att v...

Av Cornelia Andersson - 3 februari 2015 15:53


Nu efter en jobbig skoldag så är jag äntligen på väg hemåt! Startade med hundlektion, sen historia, efter det hade vi lunch och efter lunchen var det biologi och sist så hade vi hund igen. På hundlektionen var där ju en sådan där massage person. ...

Av Cornelia Andersson - 3 februari 2015 07:37


Igår efter skolan så gick jag, Vanessa och Natalie till Espresso House och tog en fika! Jag och Vanessa tog varm vit choklad med grädde och marshmallows + någon sirapsaktik sak ovanpå, vi tog även vars en chokladmuffins, medan Natalie endast tog var...

Av Cornelia Andersson - 2 februari 2015 07:36

Halloj! Igår var det också stalljour. Kul! Kom dit på morgonen och då skulle vi börja ge Hö inne och sedan började vi mocka. Under tiden vi nickade så släppte vi också ut hästarna. Vi mockade rätt snabbt, vilket gjorde att vi nästan precis efter...

Presentation

HejHej och välkomna till min blogg!

Jag är en tjej född -97 vars intresse fokuserar på djur, foto och musik.

Jag går mitt andra år på gymnasiet, inriktning hund, och jag måste bara säga tack till alla underbara lärare, i högstadiet, som gjort detta

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards