corneliasdagbok

Direktlänk till inlägg 10 juli 2013

Gått ner i vikt,, ilande ljudet.

Av Cornelia Andersson - 10 juli 2013 15:09

Var hos dietisten idag och pratade lite om vad jag behöver äta, hur jag ska räkna kolhydrater etc.
Sen vägde hon mig och jag hade faktiskt gått ner lite, istället för upp...

Inte så konstigt kanske, hmm. Inte så mycket heller bara 3hg, men ändån ;)
Kommer ju bli lättare att gå ner nu iallafall hoppas jag.
För er som undrar så väger jag nu 61,6 och jag tycker det är ganska lagom, visst hade jag vägt 3-4kg mindre hade det ju absolut inte gjort något, men jag är ganska nöjd med mig som jag är nu. Lite runt menen och höfterna hade gärna fått kunna smalna av lite, men vafan.. :P 

Inatt sov Vanessa här. Hon skulle egentligen vara med Amanda, men Amanda låg ju bara och sov så jag och Vanessagick på promenad ensamma. Det avslutades sen med en tripp till affären för att köpa smör till mamma, snälla som vi är. Där mötte vi ett väl igenkänt ansikte, supertrevligt!:)
Men iallafall, tillbaka till inatt. Jag har ju väldigt svårt för att lyckas somna så jag satt ju uppe aningen längre än Vanessa och Amanda, tittade lite på TV och så, när jag plötsligt känner världens kallaste rusning i kroppen, samtidigt som det liksom ilar. Kändes precis som om någon smälte isglass inuti kroppen på mig. Så jag värmde mig en gó kopp kaffe. Men vad vore en ''gó kopp kaffe'' utan att få ont i magen efteråt?
''Alvedon!!'
Och sen lyckades jag somna :P


 

Bilden är ''Just because, old times'' ;)



/Cornelia

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cornelia Andersson - 4 februari 2015 10:54


Gårdagens ridpass gick väll helt okej! Hästis var pigg, och sådär. Valde att inte ta någon galopp då jag istället ville koncentrera mig på att först få henne att tagga ner, bara en liten aning, och få henne mjukare i skritten och traven, samt att v...

Av Cornelia Andersson - 3 februari 2015 15:53


Nu efter en jobbig skoldag så är jag äntligen på väg hemåt! Startade med hundlektion, sen historia, efter det hade vi lunch och efter lunchen var det biologi och sist så hade vi hund igen. På hundlektionen var där ju en sådan där massage person. ...

Av Cornelia Andersson - 3 februari 2015 07:37


Igår efter skolan så gick jag, Vanessa och Natalie till Espresso House och tog en fika! Jag och Vanessa tog varm vit choklad med grädde och marshmallows + någon sirapsaktik sak ovanpå, vi tog även vars en chokladmuffins, medan Natalie endast tog var...

Av Cornelia Andersson - 2 februari 2015 07:36

Halloj! Igår var det också stalljour. Kul! Kom dit på morgonen och då skulle vi börja ge Hö inne och sedan började vi mocka. Under tiden vi nickade så släppte vi också ut hästarna. Vi mockade rätt snabbt, vilket gjorde att vi nästan precis efter...

Presentation

HejHej och välkomna till min blogg!

Jag är en tjej född -97 vars intresse fokuserar på djur, foto och musik.

Jag går mitt andra år på gymnasiet, inriktning hund, och jag måste bara säga tack till alla underbara lärare, i högstadiet, som gjort detta

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16
17
18 19
20
21
22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Juli 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards