corneliasdagbok

Alla inlägg den 12 juli 2013

Av Cornelia Andersson - 12 juli 2013 19:32

Vafan..
Mamma och pappa började prata om att köpa mig en systemkamera.
Kamera=Foton
Foton=Minnen
Minnen=Saknad
Saknad=Gråt.
Ser ni!? Jag har inte ens lust att fota, vilket jag verkligen älskar och har velat ha en kamera med bra objektiv o,s,v. aplänge. Men nu..?
Vet också att om jag bara vill så kan jag faktiskt redigera bilder efteråt också. Kolla:
 

Och det finns faktiskt de som ber mig redigera åt dom.. Men jag orkar inte nu.
Jag har liksom fullt upp med att försöka jobba upp mig själv.


Finns andra grejor också, kanske inte bör skrivas här, jag vet inte, men nu gör jag det och jag kommer inte ångra vad jag skrivit. Eftersom det jag tycker här och nu, det kommer jag alltid att tycka.
Man ska INTE lägga sig i andras ''kärleksliv'' eller intima liv över huvudtaget. Det är ens privata liv. Ni får gärna skrika rakt ut över hela byn om hur ni tror att mitt kärleks/intima liv är. Och efersom ni nu väljer att skrika hur ''oskuld'' jag är, så fine :O
Ni har inte den blekaste aning, och ni kommer ju inte få veta något alls om mig, kvittar om vad det hanslar om. Nu är ju det kanske inte ett ämne man, iallafall inte jag, går och snackar om direkt. Men det spelar väll ingen roll? Man ska aldrig skrika/prata om något som har med någon annans privatliv att göra?
Ärligt talat så är det 2 ganska nära vänner till mig som gör det, och en av de som faktiskt vet (som hör till ''vårt'' lilla ''gäng''), hör aldrig av sig, svarar aldrig etc.
Känns det bra?
Nahe du!?
 
(Har ingen aning om vad det är för bild)


/Cornelia

Av Cornelia Andersson - 12 juli 2013 16:05

Det är omöjligt att vargar vad jag ska göra nu.
Du har alltid funnits vid min sida, och jag har alltid funnits här för dig. Men, nu verkar du inte vilja veta av mig ens.
Svarar nästan aldrig, läser det, men svarar inte. Vill inte träffas, oftast tydligen inte p.g.a, mig, men kom igen, vi behöver ju inte vara med min syster?
Jag menar, jag klarar mig utan henne under en kväll.

Jag berättade en sak, och du "stack".
Trodde aldrig att jag skulle behöva känna såhär,, igen, speciellt inte "med" dig.
Detta lär bli tufft. Vems axel ska jag nu kunna fälla en tår på? Vem ska jag nu berätta alla mina djupaste hemligheter för?
Vem ska jag kunna skriva till när som, när jag bara känner att jag vill spy ut alla känslorna?

*suck*
Jag försöker ta ett djupt andetag och kliva åt sidan ett tag.

Ut och titta till kaninerna lite snabbt och sen ska jag ta min dagliga lilla promenad runt Tollarp..

(old pic)

/Cornelia

Av Cornelia Andersson - 12 juli 2013 12:52

Ni vet hur det går till:
" De andliga barriärerna minskar idag, och du har förmåga att nå djupa och djupa psykiska eller andliga nivåer. Du kanske har tid att utforska de bedjande eller en meditation, eller delta i en kurs genom en andlig eller religiös organisation."


/Cornelia

Av Cornelia Andersson - 12 juli 2013 00:49

Well,, finns kanske saker jag inte berättat, eller som alla inte vet?:)

1. Jag älskar blod, skulle vilja tatuera mig med mitt eget. Ingen bra idé kanske, men en tatuering (eller fler) ska det iallafall bli, det har jag bestämt!


2. Jag har haft som dröm sedan jag började i årskurs 7 att bli polis. Men tvivlar dock väldigt mycket på att det kommer att funka.

3. Jag har aningen självskade-betéende. Vilket b.l.a gör att jag intekänner av/reagerar lika lätt på smärta (Altså smärta som riktigt svider, är mer känsligt för sånt som bara gör ''ont''), som kanske många andra gör.


4. Jag har ganska mycket problem med min kropp, har ganska mycket värk i rygg, mage och huvud. Har alltså ätit en del alvedon i mitt liv och kan erkänna att ett tag var det aldeles för mycket, dock är alvedonen inga problem längre.


5. Jag umgås mer med personer som är äldre än mig, som funnits hos mig ett tag, som jag vet finns där för mig.
Vissa har jag lärt känna via min kaninuppfödnig, och det har visat sig att vi kommer riktigt bra överrens. Andra har jag kanske funnit via skolan, stallet etc. De som är i min ålder/aningen yngre, som jag pratar med, har jag ''lärt känna'' via tonåringar- och kanin.ifokus.se.
Trevliga sajter båda 2, men hänger mest inne på tonåringar.

6. Jag har en tendens till att göra det jag egentligen fysiskt inte borde. T.ex leda på ridlektioner, bära tungt etc. Kan inte bara säga nej sådär, samtidigt som jag vet att det inte är bra för mig och att jag då kommer börja med kanske alvedon igen. Så det behöver man nästan hålla lite koll på, så att jag verkligen inte ''gör för mycket''.

7. Jga har väldigt svårt att somna, somanr oftast vid 03,30-04,30 på morgonen (ja, oavsett om det är skoldagar), vilket gör att jag verkar väldigt trött. Samtidit som jag egentligen är en ganska knäpp tjej.

8. Jag ska börja på hundgymnasium till hösten, men har ingen hund att ta med mig.

9. Jag har tränat en del western, hoppning, gymkhana och faktiskt även polo tidigare i rid-''karriären'', har dock nu fegat ur och håller mig helst till dressyren och hoppningen (när kroppen tillåter).

10. Jag gillar kaniner ;)
(ett ''måste'', jag har att skriva) :P


/Cornelia

Presentation

HejHej och välkomna till min blogg!

Jag är en tjej född -97 vars intresse fokuserar på djur, foto och musik.

Jag går mitt andra år på gymnasiet, inriktning hund, och jag måste bara säga tack till alla underbara lärare, i högstadiet, som gjort detta

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16
17
18 19
20
21
22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Juli 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards