corneliasdagbok

Alla inlägg den 18 juli 2013

Av Cornelia Andersson - 18 juli 2013 20:31

Haha, asså.. Första gången jag testade ;)
Jaja.. hmm ;)



/Cornelia

Av Cornelia Andersson - 18 juli 2013 14:34

''Du ska börja ett gymnasium, med inriktning hund, varför skaffar du inte en hund, du kommer ju ingen vart med Tilly!?''


Haha!? Att skaffa hund gör man bara inte sådär?
Ja, jag ska börja ett gymnasium, med inriktning hund, och?
En hund är ett levande ting, som måste motioneras, försäkras, vaccineras, äta, få tid etc.
Fast att Tilly inte används till något nu, så kostar hon ändån och kräver ändån lika mycket tid som vilken annan hund som helst.
Två hundar på heltid skulle vara aldelles för mycket, för hela min familj. 
Mamma och pappa har nog inte intresset till att gå ut och gå med hunden varje dag, det är jag som får göra det, samtidigt som jag har läxor, hussysslor och andra djur (kaniner, hamster, katt häst), de kräver också tid och pengar.
Det skulle kanske bara vara synd om hunden, om vi hade köpt en, om jag vet att vi kanske inte har tiden till ännu en, på heltid.

Därför är det kanske bättre att jag lånar en?
Jag vill ju såklart flytta hemifrån, och om jag känner mig själv rätt, så blir det ganska tidigt, och om jag då kanske har ett jobb, med världens kanske inte bästa lön, så blir det svårt med alla vet.- och matkostnader..


Dessutom, när Tilly inte finns bland oss längre, så kan inte jag bara säga ''Ojdå, äsch vi skaffar en ny!''
Nej, Tilly har betytt allt för mycket för mig, för att bara kunna försökas glömmas bort sådär.


''Vilken ras ska du ha med dig då? Varför just den hunden?''
Ras? Ja, en mindre ras kan jag nog tänka mig, mest p,g,a,  mina ryggproblem, det är ju lättare att hålla tillbaka en ex. liten terrier än en rottwiler/schäfer exempelvis.
Jag tror också att jag vill ha med en hund som kanske har ett litet problem/rädsla? Så jag verkligen får något att jobba med. Hunden kanske inte är van vid koppel, barn, vuxna, andra hundar etc. 
Så man kan bygga upp bandet med hunden. Bandet är väldigt vktigt för mig, och hunden ska känna sig trygg med mig och miljön.

Ja, där fick ni lite svar på era frågor. :)



/Cornelia

Av Cornelia Andersson - 18 juli 2013 10:32

Blev lite väl sent igår.
Andy och lilla Anna (Åberg) kom hit igår, TREVLIGT, så vi spenderade typ hela dagen tillsammans. Gick min runda o,s,v.
Sedan kom jag å Anna på likheter/skillnader mellan oss. (jag ochAnna är ju släkt)
1. Anna är brunare, inte jag
2. Anna är längre, jag är kortare
3. Anna kör moppe, inte jag
4. Anna är bestämd! Inte jag

1. Vi båda gillar hästar
2. Vi rider på samma ridklubb
2. Vi har våra hästar i samma stall
(brevid varandra t.o.m)
4. Vi är i samma stalljours grupp
5. Vi är lika galna..

Och neeeej, jag stryper inte henne!;)


/Cornelia

Presentation

HejHej och välkomna till min blogg!

Jag är en tjej född -97 vars intresse fokuserar på djur, foto och musik.

Jag går mitt andra år på gymnasiet, inriktning hund, och jag måste bara säga tack till alla underbara lärare, i högstadiet, som gjort detta

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16
17
18 19
20
21
22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Juli 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards