corneliasdagbok

Alla inlägg under juli 2013

Av Cornelia Andersson - 24 juli 2013 11:20

Gårdagens:



Och sen ville lille Algot bygga med lego, och gissa vem som fick hjälpa honom......... Moi..
Viola:

Han och Felicia ville att jag skulle lägga upp bilderna ;)

Idag blir det nog att följa med mamma till stan och hämta mormor (och tjocka oss med glass). TRÖSTÄTA, kallas det.. Humm...
Ska ta mig till hästen också någon dag denna veckan, dels för att det bara tar ca 10min att gå dit, och dels för att Hasse är där denna veckan, UNDERBART!:3


/Cornelia

Av Cornelia Andersson - 23 juli 2013 18:55

Hahaha awwe :3

Haha orkar inte ;)


/Cornelia

Av Cornelia Andersson - 22 juli 2013 21:10

Haha har jag sagt att jag och syster nästan alltid har roligt??;)

Haha sista bilden x")



/Cornelia

Av Cornelia Andersson - 22 juli 2013 11:57

Kände rätt..
Kiara fick 6 små bebisar inatt. 4 mörka och 2 ljusa :)
Idag när jag kom ut så såg det ut såhär:


Så nu har jag lagt in de små i ett bo i bolådan.
Såhär:



Dock verkar nästan Kiara lite rädd för dom och så fort hon kommer i närheten så rusar hon iväg, der mörkt ut för de små.
Men om jag ser att de ej fått mat ikväll, om de lever, så håller jag nog mamma Kiara stilla och låter de små dia.

Jag vet att jag inte ville ha en kull, men jag kan inte bara låta de små dö sådär!!:O


/Cornelia

Av Cornelia Andersson - 21 juli 2013 12:04

Kommer lägga upp dagens outfit varannan dag


Dagens:




/Cornelia

Av Cornelia Andersson - 19 juli 2013 15:21

Påväg in till maxi, i en dödsvarm bil, utan AC.. Jippi!;)
Peter och Camilla kommer ikväll, så vad gör man inte för lilla mamma? Skulle ju vara hemskt att få stanna hemma x.x

Kommer inget vidare i berättelsen jag skriver där hemma, men jag kan avslöja såhär: det handlar om en tjej, i min ålder som berättar om sitt li, motgångar, framgångar etc.
Får se hur det blir..

Haha,, jag är ju så himla snygg!!!;)



/Cornelia

Av Cornelia Andersson - 18 juli 2013 20:31

Haha, asså.. Första gången jag testade ;)
Jaja.. hmm ;)



/Cornelia

Av Cornelia Andersson - 18 juli 2013 14:34

''Du ska börja ett gymnasium, med inriktning hund, varför skaffar du inte en hund, du kommer ju ingen vart med Tilly!?''


Haha!? Att skaffa hund gör man bara inte sådär?
Ja, jag ska börja ett gymnasium, med inriktning hund, och?
En hund är ett levande ting, som måste motioneras, försäkras, vaccineras, äta, få tid etc.
Fast att Tilly inte används till något nu, så kostar hon ändån och kräver ändån lika mycket tid som vilken annan hund som helst.
Två hundar på heltid skulle vara aldelles för mycket, för hela min familj. 
Mamma och pappa har nog inte intresset till att gå ut och gå med hunden varje dag, det är jag som får göra det, samtidigt som jag har läxor, hussysslor och andra djur (kaniner, hamster, katt häst), de kräver också tid och pengar.
Det skulle kanske bara vara synd om hunden, om vi hade köpt en, om jag vet att vi kanske inte har tiden till ännu en, på heltid.

Därför är det kanske bättre att jag lånar en?
Jag vill ju såklart flytta hemifrån, och om jag känner mig själv rätt, så blir det ganska tidigt, och om jag då kanske har ett jobb, med världens kanske inte bästa lön, så blir det svårt med alla vet.- och matkostnader..


Dessutom, när Tilly inte finns bland oss längre, så kan inte jag bara säga ''Ojdå, äsch vi skaffar en ny!''
Nej, Tilly har betytt allt för mycket för mig, för att bara kunna försökas glömmas bort sådär.


''Vilken ras ska du ha med dig då? Varför just den hunden?''
Ras? Ja, en mindre ras kan jag nog tänka mig, mest p,g,a,  mina ryggproblem, det är ju lättare att hålla tillbaka en ex. liten terrier än en rottwiler/schäfer exempelvis.
Jag tror också att jag vill ha med en hund som kanske har ett litet problem/rädsla? Så jag verkligen får något att jobba med. Hunden kanske inte är van vid koppel, barn, vuxna, andra hundar etc. 
Så man kan bygga upp bandet med hunden. Bandet är väldigt vktigt för mig, och hunden ska känna sig trygg med mig och miljön.

Ja, där fick ni lite svar på era frågor. :)



/Cornelia

Presentation

HejHej och välkomna till min blogg!

Jag är en tjej född -97 vars intresse fokuserar på djur, foto och musik.

Jag går mitt andra år på gymnasiet, inriktning hund, och jag måste bara säga tack till alla underbara lärare, i högstadiet, som gjort detta

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16
17
18 19
20
21
22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards