corneliasdagbok

Alla inlägg under juli 2013

Av Cornelia Andersson - 10 juli 2013 15:09

Var hos dietisten idag och pratade lite om vad jag behöver äta, hur jag ska räkna kolhydrater etc.
Sen vägde hon mig och jag hade faktiskt gått ner lite, istället för upp...

Inte så konstigt kanske, hmm. Inte så mycket heller bara 3hg, men ändån ;)
Kommer ju bli lättare att gå ner nu iallafall hoppas jag.
För er som undrar så väger jag nu 61,6 och jag tycker det är ganska lagom, visst hade jag vägt 3-4kg mindre hade det ju absolut inte gjort något, men jag är ganska nöjd med mig som jag är nu. Lite runt menen och höfterna hade gärna fått kunna smalna av lite, men vafan.. :P 

Inatt sov Vanessa här. Hon skulle egentligen vara med Amanda, men Amanda låg ju bara och sov så jag och Vanessagick på promenad ensamma. Det avslutades sen med en tripp till affären för att köpa smör till mamma, snälla som vi är. Där mötte vi ett väl igenkänt ansikte, supertrevligt!:)
Men iallafall, tillbaka till inatt. Jag har ju väldigt svårt för att lyckas somna så jag satt ju uppe aningen längre än Vanessa och Amanda, tittade lite på TV och så, när jag plötsligt känner världens kallaste rusning i kroppen, samtidigt som det liksom ilar. Kändes precis som om någon smälte isglass inuti kroppen på mig. Så jag värmde mig en gó kopp kaffe. Men vad vore en ''gó kopp kaffe'' utan att få ont i magen efteråt?
''Alvedon!!'
Och sen lyckades jag somna :P


 

Bilden är ''Just because, old times'' ;)



/Cornelia

Av Cornelia Andersson - 9 juli 2013 22:39

Jahopp, kvällen tillbringades med Andy, Amanda och Vanessa..
Måste ju dela med mig av... Mig själv ;)

Haha gud vad fin jag är ;)

/Cornelia

Av Cornelia Andersson - 9 juli 2013 17:26

Det tar som ett slag i magen när man är ute och går med två av dom som betyder mest i världen för mig och den ena helt plötsligt bara börjar att klanka ner på mig. Sa jag en mening så avbröt hon, bad henne att sluta, men då drog det igång ännu mer, helt plötsligt var det om hur jag tvättar mitt hår, om hur mycket lärarna egentligen hatade mig. Asså, det är väll inte någon annans ensak?

Dessutom lägger hon (och ganska många fler) sig i mitt privata liv (handlar ex. Om vilka jag är tillsammans med, kritiserar deras utseende, kommenterar mitt intima/väldigt privata liv och säger att de vet allt om det.. Tror ni seriöst att jag säger allt till er om det? Väldigt få, faktiskt bara två, vet om hur det varit för mig nu. Två st som jag känner mig. trygg med), hon skrek även ut, på en offentlig plats om hur tjock, fet och ful hon tycker att jag är. Och allt jag gjorde för att få all den skiten, var att ifrågasätta varför hon kritiserade andras utseende.

Aja,, jag bryr mig inte. Finns hon inte där för att stötta mig nu, då finns hon inte där sen heller.

/Cornelia

Av Cornelia Andersson - 9 juli 2013 15:37

Var tvungen att ta foton på de älskade idag :3

Såååååå mysigt :3
Kassa mobilbilder, men tanken/innehållet som räknas :3


/Cornelia

Av Cornelia Andersson - 9 juli 2013 14:15

Har jag sagt att jag älskar min syster ännu mer, när hon steker ägg och svamp?:)
Det är mycket godare än det ser ut :p

Det var en smart uppfinning det,, Amandan

Väntar nu på att Pontus och Andreas ska komma hit *gick tack*




/Cornelia

Av Cornelia Andersson - 9 juli 2013 13:15

Horoskopet för dagen:
" Ditt undermedvetna kommer att signalera motstridiga budskap i ditt medvetande idag. De som du känner dig starkast benägen att agera på, det impulsiva behovet att spela på bekostnad av arbete eller familjeansvar, kommer antagligen inte att vara det mest kloka eller nyttiga."

Bara jag som inte fattar ett piss av det där? Hmm, får klura lite på den :p


/Cornelia

Av Cornelia Andersson - 9 juli 2013 11:37

Underbart att hela 8, unika besökare har kollat min blogg idag, och totalt har det klickats in 25 gånger, fast att jag inte gjort något inlägg idag (om man inte räknar med detta). Nu vill jag bara få lite kommentarer också!!;)

Frukosten då?
En rostad macka med köttbullar och en stoooor kopp kaffe, såklart ska man få litta ont i magen, men det klarar jag iallafall av ;)
(jävla mage *host*)

Fortsätt kolla/läsa min blogg och lämna gärna kommentarer :)



/Cornelia

Av Cornelia Andersson - 8 juli 2013 23:13

Superhärlig dag idag!
Vaknade (såklart),, sedan snabbt upp och äta en (jätteliten) macka och sedan städa rummet.
Slänga mig i badkaret och ta en kalldusch,, sedan på med det lilla sminket,, som man fick låna av lillasystern.
Sedan kom Andreas och efter ett tag kom Felix,, HÄRLIGT!:)
Två av de närmsta vännerna man har :3
Sedan iväg till,, tha skog och ha lite samtal. ÄNTLIGEN! Gick för den delen väldigt bra.
Sen, efter det blev det lite,, ja, vad ska man säga,, agressiva samtal, mellan vissa i gruppen *suck*, men som vanligt var ingen sur på mig *ironisk, men sant*. Aja, det blev inte bra heller sen efter det, så vi får väll se hur de löser allt. Sedan gick Syster yster och Andreas ner till bussen och hämtade Pontus medan jag och Felix satt och snackade, vilken lättnad att få ur sig det man velat få ur sig i flera månader, en person som alltid förstår!!
Sedan gick vi till pizzerian och sedan hem.
vid ca. 21,00-tiden (?) ringde jag ett samtal, aningen sent kanske?:O Och berättade för ännu en person, så nu känns allt toppen. Håller jag på att få tillbaka min positiva energi?
Avslöjade också mina och Victors ''onda'' planer på att våldgästa vår gamla skola, och ge alla lärare/lärarinnor etc. glass :3
Antingen kommer de gilla oss ännu mer, eller så kommer de slänga ut oss.. hmm..

Anledningen till att texten blev så ''pladdrig'' var för att mamma ska ha datorn *suck*, så fick skriva snaaaabbt :O

 

Bilden är från när vi äntligen hade gått färdigt nattvandringen :)
Svintrötta var de flesta,, utom jag, som brukar vara uppe så länge ändån (ja, även skoldagarna).. Skitkul, att vara med massa ''döingar'' haha ;))

/Cornelia

Presentation

HejHej och välkomna till min blogg!

Jag är en tjej född -97 vars intresse fokuserar på djur, foto och musik.

Jag går mitt andra år på gymnasiet, inriktning hund, och jag måste bara säga tack till alla underbara lärare, i högstadiet, som gjort detta

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16
17
18 19
20
21
22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Juli 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards