corneliasdagbok

Alla inlägg under juli 2013

Av Cornelia Andersson - 6 juli 2013 12:57

Horoskopet för dagen lyder:
" Sätt på radion, och ställ in den på en pratradiokanal idag. Ditt diagram pratar för inlärning under resor, och eftersom de flesta av er inte kommer att semestra, är det bästa sättet att få ut det mesta av dagens energi att hålla dina ögon och öron öppna medan
du pendlar."

Känner mig också väldigt snäll som fixar fika utomhus till hela familjen
I det nya "tillbygget" till huset.
Väldigt skönt att sitta här ute i sofforna på kvällarna, när den lilla lampan i "vattenfontänen" lyser upp allt och porlar så fint :)

(förlåt för ännu fler dåliga mobilbilder)

/Cornelia

Av Cornelia Andersson - 6 juli 2013 11:42

Haha naww, Busan var så trött då hon somnade i min famn och sträckte riktigt på sig, alltså visade hon också sin mage, haha vilken tjockis! ;)
Hon tillät t.o.m att man kliade hennes mage, succé!




/Cornelia

Av Cornelia Andersson - 6 juli 2013 00:09

Ja, ''igår'' (förrgår) spenderade jag ju kvällen tillsammans med de underbara Felix, Andreas och Martin F (därav det sena horoskopet för dagen)
Helt fantastiskt kul, fattar inte att man ens kan ha så roligt, och alla som säger ''Killar och tjejer kan inte vara vänner''.. Pfft ;)

Jag åt middag och sedan skulle jag gå och möta Felix och Andreas (visste inte då att Martin skulle vara med), vid kärleksstigen.. hehe.. ;)
Men så var det bara Andreas där ''hmm''.
Aja, jag som älskar att fota, fotade såklart lite, tills..
Det började knaka uppe i skogen, det kom närmare och närmare och ut kom Felix och Martin, utklädda till..... Soldater(?) Hahaha, vilket skratt man fick ;)

Sen sköt de varandra (och mig *suck*) med pilbågar och svärd etc. Jätteirriterande!;)
Iallafall.. Sen gick Martin hem och vi andra stack till affären och köpte chips, som vi sedan matade ankorna i floraparken med (De ville ha, och vi ville helt enkelt inte att de hoppade upp i våra famnar). När chipsen var slut så skulle Andreas och Felix ha lie ''mys-pys'' på gräsmattan, det blev inte så mysigt som de hade tänkt.
Slutade med att båda hade ank-skit på tröjorna, haha.
Av med tröjorna! Och sedan vandrade vi hem till mig och satt ute vid ute-möblemanget.
Sen kollade vi på Holby City!
Awesome kväll med andra ord.

Förlåt för rörig text, och för kommande röriga bilder. Men har ONT och orkar inte skriva jätte noggrant.
(Bilderna tagna med mobilen så därför är det EXTREMT dålig kvalitét)
                                                                       


/Cornelia

Av Cornelia Andersson - 5 juli 2013 23:24

Jag vet att horoskopet, än idag kom lite sent. Men idag har jag mått PISS rent ut sagt.
Huvudet håller på att sprängas på mig och magen värker så jag tror att jag måste pissa ner mig varannan sekund ;)

Såhär löd iallafall dagens horoskop:

''Kombinationen ekonomiska fördelar och god intuition idag ger dig en mycket mer positiv sinnesstämning. Du kommer att bli något av en magnet för möjligheter så se till att du har möjlighet att agera snabbt för att ha nytta. Du kan välja att unna dig en spa-behandling snart.''

 

/Cornelia

Av Cornelia Andersson - 5 juli 2013 00:13

Dagens horoskop kommer några min försent, men har haft fullt upp idag med massa trevligheter tillsammans med Felix, Andreas och Martin F ;)
Såhär löd "dagens horoskop" för den 4/7 :)

"Du kanske tittar på några förändringar i dina arbetsförhållanden på grund av ett uppsving i den nedersta raden. Din institution kan ge en bättre budget. Du kan vara på väg mot en löneförhöjning, bonus eller befordran, men du kan vara lite överdrivet utdragen hemma."

WellWell :)

/Cornelia

Av Cornelia Andersson - 3 juli 2013 18:36

Dagens lyder:
''Du kan vara på väg mot en löneförhöjning eller befordran. Din ekonomiska situation förbättras, och ditt jobbsituation är stabil. Det är bra om du redan arbetar -om inte bör du fokusera din energi lite högre upp i löneskalan. Sälj dig inte enkelt.''


hmm,, ok??:))

/Cornelia

Av Cornelia Andersson - 3 juli 2013 17:58

Well,, eftersom jag hade glömt mitt lösenord till skanegy så kunde jag inte gå in och kolla om jag hade blivit antagen till mitt första val eller inte, sådär kl. 00,00. Som de flesta andra.
''Äsch, jag får ändån beskedet i brevlådan sen''
*suck*......
Visar sig att vi bara har en nyckel till brevlådan, och den hade pappa med sig till jobbet, hmm.. Så jag fick så snällt vänta i några timmar till.
Egentligen var jag inte så spänd för beskedet, jag orkar liksom inte bli jättespänd.

Jag blev antagen, men det är inte så att jag hoppar av lycka, utan mer ''jaja ok''.
Borde kanske hoppa av lycka?, Jag är skum.. :O


Aja,, vi får se vart allt leder nu!


 


/Cornelia

Av Cornelia Andersson - 2 juli 2013 17:34

Ja, vad säger man?
När man löst ett problem så får man ta itu med nästa, hmm   


Hursomhelst, min kropp verkar vilja spela mig ett spratt x.x
Under ett tag har det verkat som om några nerver sitter i kläm, eftersom jag kan inte sitta ner i 10min utan att båda benen somnat, känns som man ska falla ihop när man går eftersom man inte känner något.
Mitt vänstra lillfinger är inte mycket bättre,, det sover hela tiden och har gjort i ca 3(?) veckors tid..
Börjar bli aningen irriterande. 
Aja får väll kolla upp det också, men nu först ska vi åka och klura ut lite saker tillsammans med dietisten, och såklart gå på alla vanliga läkarbesök.

Faktiskt så är det ganska trevligt att åka till sjukhuset nuförtiden. Trevlig läkare och JÄTTE trevlig sjuksköterska. Personer som är lätta att prata med och nu måste ju inte mamma följa med in hela tiden, så det är mycket lättare att få sakerna ur mig :P


Nu väntar jag också på ett samtal, som ska hjälpa mig under lovet, när jag inte har någon kurator/lärare att direkt prata med,så ja, vi får se vart detta leder, men jag hoppas på att allt snart får en positiv men inte allt för stor förändring i mitt liv :)


  
(Haha gammal bild från tiden då inget var ett problem,, vad snygga ben jag hade. ;) Fotat har Victor B gjort!) :P


/Cornelia

Presentation

HejHej och välkomna till min blogg!

Jag är en tjej född -97 vars intresse fokuserar på djur, foto och musik.

Jag går mitt andra år på gymnasiet, inriktning hund, och jag måste bara säga tack till alla underbara lärare, i högstadiet, som gjort detta

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16
17
18 19
20
21
22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Juli 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards