corneliasdagbok

Direktlänk till inlägg 12 augusti 2013

Jag är tillbaka

Av Cornelia Andersson - 12 augusti 2013 17:25

HejHej, alla ni som följer bloggen.

Som ni förhoppningsvis märkt så har Nellie bloggat för mig ett tag, och det vill jag verkligen tacka henne för!
Jag har börjat smälta Tillys bortgång rätt mycket nu och idag var jag vid hennes grav för första gången, sedan vi begravde henne, för en vecka sedan.

Dagarna har rullat på och mina kära vänner har verkligen stöttat mig.
Har umgåtts med Andy, Felix, Amanda, Vanessa mest, men även träffat en del andra och fått stöttning av många via internet också. Höhö kompisgänget hade kunnat bränna ner hela Tollarp om inte Marianne hade kommit ut och sagt till dom, UNDERBART!

Idag följde jag med mamma in till stan och tittade på barnvagn,, tog mig en kvart att få ut henne ur butiken..
Efter det körde vi faktiskt till McDonalds och köpte lite glass och sedan bar det av hem.
Dörren plingade och in klev Jocke,, inget viktigt
Men sen gick jag över till skolan och skrev lite på berättelsen jag håller på med, men vilka såg jag där?
Höhö Marianne och Ann-marie, wihooooo, så jag snackade lite med dom om,, allt typ.
Så nu vet de en del hehe. Känns j*vligt skönt att kunna lätta lite på trycket nu alltså.
Så nu vet de också om att jag och några till tänker våldgästa skolan med glass till lärarna sen,, det såg de iallafall fram emot ;)

På torsdag bär det av till Ullared tillsammans med familjen, Ingela, mormor, Peter, Camilla, Bergine och Pontus. Vi är tot. 12st som ska dit, så 3 stugor är bokade.
På fredagen sen så lär det bli skönt att få komma hem till mina underbara djur, och förhoppningsvis har jag handlat upp de 3000 kronorna som jag ska ha med mig, på något bra.
Planerna är 2000 till kläder och 1000 till hästen :)

Vi får se hur det blir helt enkelt. Planerar också att fixa håret inför skolstarten, så får se hur mycket pengarna räcker till, det är jättesvårt att veta.

Tack ännu en gång, Nellie!


 


/Cornelia

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cornelia Andersson - 4 februari 2015 10:54


Gårdagens ridpass gick väll helt okej! Hästis var pigg, och sådär. Valde att inte ta någon galopp då jag istället ville koncentrera mig på att först få henne att tagga ner, bara en liten aning, och få henne mjukare i skritten och traven, samt att v...

Av Cornelia Andersson - 3 februari 2015 15:53


Nu efter en jobbig skoldag så är jag äntligen på väg hemåt! Startade med hundlektion, sen historia, efter det hade vi lunch och efter lunchen var det biologi och sist så hade vi hund igen. På hundlektionen var där ju en sådan där massage person. ...

Av Cornelia Andersson - 3 februari 2015 07:37


Igår efter skolan så gick jag, Vanessa och Natalie till Espresso House och tog en fika! Jag och Vanessa tog varm vit choklad med grädde och marshmallows + någon sirapsaktik sak ovanpå, vi tog även vars en chokladmuffins, medan Natalie endast tog var...

Av Cornelia Andersson - 2 februari 2015 07:36

Halloj! Igår var det också stalljour. Kul! Kom dit på morgonen och då skulle vi börja ge Hö inne och sedan började vi mocka. Under tiden vi nickade så släppte vi också ut hästarna. Vi mockade rätt snabbt, vilket gjorde att vi nästan precis efter...

Presentation

HejHej och välkomna till min blogg!

Jag är en tjej född -97 vars intresse fokuserar på djur, foto och musik.

Jag går mitt andra år på gymnasiet, inriktning hund, och jag måste bara säga tack till alla underbara lärare, i högstadiet, som gjort detta

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7
8
9 10 11
12 13
14
15
16
17 18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards