corneliasdagbok

Direktlänk till inlägg 17 augusti 2013

Uppdatering, Ullared. Tack. usch

Av Cornelia Andersson - 17 augusti 2013 13:43

På morgonen började Bergine må illa och hon fick tyvärr åka hem.
Men sen bar det av, tillsammans med familjen + Pontus, Ingela och mormor. Peter och Camilla var redan påväg dit upp (fuskisar).
Vi tog några fikapauser på vägen, med lite kaffe etc.
Själv åkte jag tillsammans med pappa, Amanda och Pontus. Ganska lugnt men jag och Mr. Pappa småtjaffsade lite, ovanligt va?
Iallafall så tog det oss nästan 3 timmar att ta oss dit, men det kändes inte så långt (som tur var)...
Väl där så gick vi in vår första tur på Gekås och då gick jag, Pontus och Amanda själva, skönt. Men vi köpte bara lite kläder till Pontus och lite smink till Amanda då.
Sen checkade vi in oss till stugorna och gjorde oss lite hemmastadda.
Amanda, Pontus, Camilla och Peter delade stuga,, dock tog det flera år innan P och C dök upp, så vi hann t.o.m äta middag,, innan de kom. Iallafall,, mamma, pappa, Felicia och Algot delade stuga, och sen delade jag, Ingela och mormor stuga (egentligen skulle ju Bergine också sova med oss).
Sen gick vi in i affären igen och Amanda stod ytterligare 1timme till vid sminket och sen skulle Pontus ha fler byxor, sen, äntligen kunde jag titta på lite kläder.
. Handlade då för 1500:-
(Just det... Första gången vi gick in så köpte jag ridbyxor och en grimma)
Sen åkte vi tillbaka till stugorna och då hade äntligen P och C dykt upp och satt inne ii sin stuga. Sen färgade Amanda sitt löshår och så inne i "min" stuga.
Efter det tillbringhade vi kvällen inne i mamma och pappas stuga.

På morgonen sen så städade vi våra stugor och checkade ut oss och sen gick vi till affären igen och handlade ännu mer till oss alla, sen gick jag, Pontus och Amanda till Burger King och käkade, sen in i affären och köpte godis. Så vi var i affären totalt 4 gånger och jag blev 3250 kr fattigare,, känns sådär hehe.


Tack ni som förgyllde min dag, och hoppas att du mår bättre Bergine<3

Vill också tacka Lena så hjärtligt för att du tittade till kaninungarna under tiden vi var iväg.


Hade dock väldigt ont på kvällen,, innan vi skulle sova, i Ullared och det var INTE kul, speciellt inte eftersom vi inte hade mer Alvedon med oss x.x
En video på allt jag köpte kommer så småningo !:)



(sneakpeak på vad jag köpte)


Vill även säga grattis till Amanda och Pontus!
Ta nu hand om varandra, och slå förfan inte ihjäl varandra! ) ;)

Sötisar^^ :)


/Cornelia

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cornelia Andersson - 4 februari 2015 10:54


Gårdagens ridpass gick väll helt okej! Hästis var pigg, och sådär. Valde att inte ta någon galopp då jag istället ville koncentrera mig på att först få henne att tagga ner, bara en liten aning, och få henne mjukare i skritten och traven, samt att v...

Av Cornelia Andersson - 3 februari 2015 15:53


Nu efter en jobbig skoldag så är jag äntligen på väg hemåt! Startade med hundlektion, sen historia, efter det hade vi lunch och efter lunchen var det biologi och sist så hade vi hund igen. På hundlektionen var där ju en sådan där massage person. ...

Av Cornelia Andersson - 3 februari 2015 07:37


Igår efter skolan så gick jag, Vanessa och Natalie till Espresso House och tog en fika! Jag och Vanessa tog varm vit choklad med grädde och marshmallows + någon sirapsaktik sak ovanpå, vi tog även vars en chokladmuffins, medan Natalie endast tog var...

Av Cornelia Andersson - 2 februari 2015 07:36

Halloj! Igår var det också stalljour. Kul! Kom dit på morgonen och då skulle vi börja ge Hö inne och sedan började vi mocka. Under tiden vi nickade så släppte vi också ut hästarna. Vi mockade rätt snabbt, vilket gjorde att vi nästan precis efter...

Presentation

HejHej och välkomna till min blogg!

Jag är en tjej född -97 vars intresse fokuserar på djur, foto och musik.

Jag går mitt andra år på gymnasiet, inriktning hund, och jag måste bara säga tack till alla underbara lärare, i högstadiet, som gjort detta

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7
8
9 10 11
12 13
14
15
16
17 18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards