corneliasdagbok

Alla inlägg den 11 december 2013

Av Cornelia Andersson - 11 december 2013 00:33

Igår var det ju tänkt att åka till skolan, men eftersom det istället blev ett besök till vårdcentralen (och fick konstaterat att jag har sträckt en muskel i magen, pga. en 'fight' med en av hästarna haha), så fick jag åka till skolan för första gången idag istället (har ju varit ute på praktik på hööks i 2 veckor).  2 lugna lektioner idag, skönt med en lugn start.
Iallafall, började den första lektionen (hund) 08:20 fram till ca. 11:00 därefter hade jag lunch till ca 11:20 sen gick jag och Jasmine och hämtade Jasmines hund (Dolly) och vi tog en långpromenad med henne (var tillbaka vid skolan ca 12:30) härligt! Efter det hade vi Naturbruk fram till ca 14:15 eller något sådant, sen tog jag bussen från skolan till centralen tillsammans med Vanessa, det dröjde 30 min innan vår buss hem skulle komma, så vi gick in en runda på stan och köpte choklad. Kom tillbaka till centralen lagom i tid till vår buss kom, och vi hann tjabba några få minuter med Sandra också. Sen åkte jag hem!

Här hemma fanns det väll inte så mycket att göra, mer än att mata de små odjuren (kaninerna, hamstern och katten) innan jag fick byta om till stallkläderna (hittade såklart inte min stallnyckel) och sen bar det iväg till affären med mamma för att handla lite mat. (innan jag skulle till stallet)

I stallet sen då?
Jo, ställde mig och snackade lite med Ulrika, och liksom försökte få klarhet i lite saker som hänt tidigare, innan det var dags för mig att fixa hästen. Borstade, sadlade etc.
Fick rida utan ridvästen eftersom om jag hade haft den så skulle den tryckt mot magen, vilket skulle göra ont på 'sträckningen'    *suck*.
Vi skulle träna på lite ridprogram inför juluppvisningen, alltså skulle vi rida på ett led. Men eftersom min 'lilla ponny' inte hann med de framför så bra som jag hoppades så fick jag och hon vara först. Då gick allt mycket lugnare hehe. Formen och arbetet satt rätt bra, men jag kunde då inte sitta ner i arbetstraven,, aj aj i magen liksom. Så jag fick rida lätt *suck* Aja..

När jag hade ridit så åt jag, innan det sedan var dags att hjälpa Thea. Som skulle rida.
Gick hur bra som helst!

Slutet av stalldagen då? Hehe jo, de sista minutrarna tillbringade jag med Thea, Emmy, Emmys pappa och Ester!
Alla så himla underbara och hjärtegoda!


Här är lite bilder som Thea knäppte på mig, Emmy och Ester (Ja, Ester är en hund)

 

(Jag och Ester)


 
(Jag och Ester Pussas!)



 
(Jag, Emmy och Ester)


Tack!

/Cornelia

Presentation

HejHej och välkomna till min blogg!

Jag är en tjej född -97 vars intresse fokuserar på djur, foto och musik.

Jag går mitt andra år på gymnasiet, inriktning hund, och jag måste bara säga tack till alla underbara lärare, i högstadiet, som gjort detta

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16 17 18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards