corneliasdagbok

Alla inlägg den 15 december 2013

Av Cornelia Andersson - 15 december 2013 19:52

Idag var det att gå upp tidigt och sedan for jag till stallet för en dags stalljour.
Anlände till stallet ca. 08:30 (en halvtimme innan stalöjouren började) och då fick jag ta hand om de små hundarna, eller ja, mest Selma.
Sen traskade jag ut till sadelkammaren och bytte från det osa, till det vita schabraket (inför riduppvisningen) och fy sjutton vad hästarna gick igång i stallet! Vrålhungriga tydligen och så höll ju såklart Bessie och Hemlis på att tramsa med varandra, de slutade aldrig liksom *suck*.
Sen stängde jag kattluckan upp till loftet (om det nu skulle vara av intresse att veta).

Strax därefter började stalljouren, mocka, mocka, mocka. Ovanligt mycket mockande kändes det som. Well, hela stund uppfriskades av att Barbro var där. Haha, den människan har man kul med!
Jaja, både bra och mindre bra saker hände, men alla gör ju misstag och ingen blev ju skadad eller liknande.

Unghästarna var extremt pigga idag och det var tur att de fick komma ut och rasta av sig. Har nog aldrig sett så glada och pigga små hästar tidigare. Både roligt och livsläskigt att titta på, men även då gick allt bra, det är ju.. bra.

Uppvisningen då? 
Well jag var en julgran..
Ekipagen?
Matilda - Kim
Maria - Jolly
Emma - Rocky
Sara - Älton
Amanda - Ännie
Cornelia (jag) - Candy
Anna - Bessie
Jossan - Chianti
Alfons - Alma
Sara - Apollo

Alla, utom jag och Candy skötte sig exemplariskt. Jag och Candy var mest inne och fick göra mindre volter i galoppen, eftersom hon var väldigt extremt pigg. Aja, hästen var nöjd och glad, då är jag också det.

Kom nyss på, i skrivandets stund, att jag inte fotade något av uppvisningen, utan endast lite bilder på Selma från i morse. Några av de bilderna kan jag ju visa!
   



/Cornelia

Presentation

HejHej och välkomna till min blogg!

Jag är en tjej född -97 vars intresse fokuserar på djur, foto och musik.

Jag går mitt andra år på gymnasiet, inriktning hund, och jag måste bara säga tack till alla underbara lärare, i högstadiet, som gjort detta

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16 17 18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards