corneliasdagbok

Alla inlägg den 20 augusti 2014

Av Cornelia Andersson - 20 augusti 2014 23:03

Min vän har nu, återigen, startat upp projekt Casa Cainelui.
Ett projekt där hon planerar att få många sponsorer med hundsaker (godis, skålar, plädar etc.) för att sedan skicka sakerna till Rumänien, där man startat upp ett hundcenter.
Dit kan vanvårdade, skadade, övergivna hundar komma och få en ny chans i livet.
Casa Cainelui är ett stort hundcenter med plats för 400 hundar, inomhus som utomhus.

Men för att kunna ta hand om så många hundar så kan man ibland behöva lite hjälp på traven, och det är det som min goda vän nu kämpar för.
Kika in på bloggen och se om du kan hjälpa till.

~En liten sak för dig, kan betyda guld för någon annan~

http://www.nattstad.se/HundarnasCainelui
 

/Cornelia

Av Cornelia Andersson - 20 augusti 2014 19:26

Ja, då antar jag att jag går i andra ring då.

2 korta dagar med genomgång av praktik och lära känna de nya ettorna inom inriktningen.
Självklart var det en trevlig dag.

Imorgon väntar en, som jag tror, väldigt långtråkig dag. Massa information väntar.
Och jag fasar lite över rastlösheten.
Usch, fy och blä! Nåja.. Har jag något val?
Får trösta mig med att jag ska till hästen direkt efteråt.

På fredag börjar jag 13:50 och vi ska bowla i va en timme och sen slutar vi.
Ganska okej dag ändå.
Med fredagsmys!

Hade en diskussion med mamma idag om kaninstallet. Jo, shoo hosan.
Nej...



/Cornelia

Presentation

HejHej och välkomna till min blogg!

Jag är en tjej född -97 vars intresse fokuserar på djur, foto och musik.

Jag går mitt andra år på gymnasiet, inriktning hund, och jag måste bara säga tack till alla underbara lärare, i högstadiet, som gjort detta

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards