corneliasdagbok

Alla inlägg under augusti 2014

Av Cornelia Andersson - 20 augusti 2014 19:26

Ja, då antar jag att jag går i andra ring då.

2 korta dagar med genomgång av praktik och lära känna de nya ettorna inom inriktningen.
Självklart var det en trevlig dag.

Imorgon väntar en, som jag tror, väldigt långtråkig dag. Massa information väntar.
Och jag fasar lite över rastlösheten.
Usch, fy och blä! Nåja.. Har jag något val?
Får trösta mig med att jag ska till hästen direkt efteråt.

På fredag börjar jag 13:50 och vi ska bowla i va en timme och sen slutar vi.
Ganska okej dag ändå.
Med fredagsmys!

Hade en diskussion med mamma idag om kaninstallet. Jo, shoo hosan.
Nej...



/Cornelia

Av Cornelia Andersson - 17 augusti 2014 22:41

Här har ni lite bilder från helgens stalljour!
                                                             

/Cornelia

Av Cornelia Andersson - 15 augusti 2014 12:29

Nu är äntligen de sista bilderna från sommarbetet klara!
Vart dock inte helt nöjd med de, men så fick det bli!

Före- och efterbilder
     

De färdiga bilderna
     

Ha det underbart!

/Cornelia

Av Cornelia Andersson - 13 augusti 2014 19:01

När familjen ändå var ute och körde så passade vi på att köra till sommarbetet.
Alla bilder kan dock inte laddas upp nu, då vissa ligger hos redigerare.
Men de laddas upp så fort de är klara!

                       

/Cornelia


Av Cornelia Andersson - 10 augusti 2014 03:18

Har ni koll på vilka kändisar som håller på med hästar?
Jag kan några stycken.

1. Helena Bergström.
Hon har alltid velat ha häst och har äntligen skaffat sig en häst som hon ska ut ut tävla hoppning med.

2. Claes Malmberg
Har för mig att hans syskon hade hästar och att han då testade att rida ibland. Har ingen egen häst vad jag vet, men rider ibland.

3. Underbara Titiyo.
Vet inte om hon red när hon var yngre, antingen gjorde hon, eller så var det så att de ej hade råd. Minns inte riktigt men nu har hon en fantastiskt fin quarterhäst som hon tränar och ska tävla i western.
"Vad ska du ha din häst till"
"Jag vill leva tillsammans med en häst"

Eva Röse.
Vet inte riktigt hur mycket hon egentligen håller på med hästar, sett henne till häst någon gång iallafall!

Vet ni några fler?



/Cornelia

Av Cornelia Andersson - 9 augusti 2014 23:49

Sätt på dig ditt headset
Blunda
Dröm dig bort.

Skruva upp volymen!

Och lyssna på denna fantastiska låt!

Nanne Grönvall, har jag alltid lyssnat på. Från blöjan till nu. Underbar!



/Cornelia

Av Cornelia Andersson - 9 augusti 2014 14:42

Igårkväll var jag och några andra hemma hos Lina på parteeeey!
4 av personerna hade jag aldrig träffat tidigare, men de verkade kul. Och de verkade tycka att jag var kul också, det var ju bra.
Fick träffa kära Sofie igen vilket var asnice.. Nej, men det var riktigt kul att få träffa henne igen och ännu bättre var att vi satt bredvid varandra.
Riktigt god mat bjöds det på och härlig musik.

Vi satt ute i ett partytält och Gud vad skönt det var!

Det snackades om allt möjligt,, mest häst haha.
Men såklart så kan lilla Cornelia prata rakt ut om sex, så,, det blev ganska mycket snack om det också.

Sen passade jag på att skrämma några av människorna,, Moa,, Emmy.. Mohaha!
Vilket resulterade i att Leo skrämde mig så jag höll på att göra i byxan.. Jäkla unge.

Mitt i allt ringer Erica,, stupfull, med en Filippa i bakgrunden som skriker puff.. Humm.

Nåja. Idag tar vi nya tag och samlar oss inför Ullared.
Syster som köpte systemkamera (och dator) igår ska filma under tiden vi kör dit,, hoppas det blir lika kul som förra gången!


Ha det underbart!


/Cornelia

Av Cornelia Andersson - 8 augusti 2014 10:18

Hallu!

Idag börjar vi tagga de närmsta dagarna!

Ikväll- perteeeeey hos Lina, med massa gött folk

I helgen- förmodligen hitta på något med min fina vän Julia

Måndag- ULLARED!

Taggad taggad taggad..



/Cornelia

Presentation

HejHej och välkomna till min blogg!

Jag är en tjej född -97 vars intresse fokuserar på djur, foto och musik.

Jag går mitt andra år på gymnasiet, inriktning hund, och jag måste bara säga tack till alla underbara lärare, i högstadiet, som gjort detta

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards