corneliasdagbok

Direktlänk till inlägg 4 oktober 2014

Bloggintervju!

Av Cornelia Andersson - 4 oktober 2014 21:38

Hej!

Vad heter du? 
Jag heter Jeanette Karlsson

Hur gammal är du? 
Jag är född 1973 och är alltså 41 år i år.

Har du bloggat länge/Haft annan blogg innan denna? 
Vi startade bloggen 2011 ett tag efter att vi flyttade från Stockholm ner till Skåne. Innan dess testade jag lite att blogga på ett annat ställe men det kändes aldrig riktigt rätt. Det var min man som kom på att vi skulle starta vår blogg och då började jag skriva där i stället. 

Vad heter din blogg? 
Den heter Månskensfarmen med adressen http://moonshinefarm.se

Vad handlar din blogg om? 
Den handlar om oss, våra djur och vårt liv här på Månskensfarmen. Det är en blogg om vår vardag i stort och smått. Hur det är att komma från ett förortsliv till ett liv på landet med allt vad det innebär. 
När vi flyttat hit fick vi höra att vi var "månskensbönder" vilket innebär att man är hobbybönder som utför sina bondesysslor i månens sken efter det att man slutat till "riktiga" jobb. :) Vi började då kalla vår gård för Månskensfarmen och därav översättningen moonshinefarm.se. Vi har en del engelskspråkiga vänner som brukar påpeka att moonshine brukar översättas till hembränt, men i vårt fall tyckte vi bättre om moonshine än moonlight. Så vi har ingen hembränningsverksamhet om någon misstänkte det, haha. :D 

Vilken målgrupp riktar sig din blogg åt? 
Vår första tanke var att vi ville visa våra familjer och vänner hur vi har det. Vi är inte med på facebook någon av oss och därför valde vi denna väg. Sen har vi märkt att det också är ett sätt att komma i kontakt med andra som gillar djur och lantliv. Den gruppen är verkligen spridd både i åldrar och var man bor. Det är jätteroligt! Sen är det en mycket rolig dagbok för oss att titta tillbaka i. Det är mycket värdefullt för oss. :)

När startade du din blogg? 
Bloggen startade i september 2011. 

Hur många sidvisningar har du om dagen?
Tyvärr vet jag inte det. Efter en uppdatering jag gjort så kommer jag inte in på sidan längre. Det ligger på min to-do-lista att fixa detta. :)

Var det svårt att få läsare? 
Nej det tycker jag inte. Vi hade i och för sig inte ambitionen att få massor av läsare när vi startade. Sen har det blivit rätt många som läser och det har varit en jättepositiv överraskning för oss. Det har givit oss nya bekantskaper och bloggar att följa. 

Något övrigt man bör veta om din blogg innan man läser den? 
Det är oftast jag som skriver inläggen. I sällsynta fall skriver även maken. Vi har en del tankar och idéer som vi jobbar på så bloggen kommer troligen att utökas lite. Men det är bara på planeringsstadiet än så länge. :) 


Bild? På bilden är våra två kvigor Syster och Lillan. 

 

 
Tack för att du ställde upp!


Kommer 2 intervjuer idag!

/Cornelia

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cornelia Andersson - 4 februari 2015 10:54


Gårdagens ridpass gick väll helt okej! Hästis var pigg, och sådär. Valde att inte ta någon galopp då jag istället ville koncentrera mig på att först få henne att tagga ner, bara en liten aning, och få henne mjukare i skritten och traven, samt att v...

Av Cornelia Andersson - 3 februari 2015 15:53


Nu efter en jobbig skoldag så är jag äntligen på väg hemåt! Startade med hundlektion, sen historia, efter det hade vi lunch och efter lunchen var det biologi och sist så hade vi hund igen. På hundlektionen var där ju en sådan där massage person. ...

Av Cornelia Andersson - 3 februari 2015 07:37


Igår efter skolan så gick jag, Vanessa och Natalie till Espresso House och tog en fika! Jag och Vanessa tog varm vit choklad med grädde och marshmallows + någon sirapsaktik sak ovanpå, vi tog även vars en chokladmuffins, medan Natalie endast tog var...

Av Cornelia Andersson - 2 februari 2015 07:36

Halloj! Igår var det också stalljour. Kul! Kom dit på morgonen och då skulle vi börja ge Hö inne och sedan började vi mocka. Under tiden vi nickade så släppte vi också ut hästarna. Vi mockade rätt snabbt, vilket gjorde att vi nästan precis efter...

Presentation

HejHej och välkomna till min blogg!

Jag är en tjej född -97 vars intresse fokuserar på djur, foto och musik.

Jag går mitt andra år på gymnasiet, inriktning hund, och jag måste bara säga tack till alla underbara lärare, i högstadiet, som gjort detta

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards