corneliasdagbok

Alla inlägg under januari 2015

Av Cornelia Andersson - 31 januari 2015 23:37

Idag var det äntligen stalljour!
Trivs så bra ute i stallet!

Personligen så tycker jag att mockningen sköttes snabbt och smidigt, så även ledande av hästar, tror jag iallafall. Jag delar ju bara ut ledare till de olika hästarna, men jag hoppas att ledarna tyckte att det var okej iallafall!

Hade också en liten dipp neråt, men det gick uppåt igen, och kunde sedan fortsätta att jobba med det lilla som var kvar!

När jag sedan kom hem så bjöds det på god mat!
Fiskgratäng och potatis!

Efter det så färgade jag håret. Färgen blev mörkbrun (liknar dock mest svart)
Före:


Efter:



Imorgon är det stalljour igen! Pepp!
Ser fram emot det!



/Cornelia

Av Cornelia Andersson - 30 januari 2015 08:54

Igår på praktiken så kom min lärare,,, lärarinna.. Ut och hälsade på, det var supertrevligt och jag visade henne rundor i stallarna osv. När hon först kom ut så höll jag på att leda en häst på en av lektionerna, så hon fick se lite hur jag "arbetade" medde som var där.
Sedan stod vi och snackade en stund och allt lät iallafall positivt, så det får vi hoppas på!
Skulle egentligen rida på kvällen, men jag och mamma skulle iväg och fixa en sak, så jag hann inte rida, däremot hann jag se en stund när min grupp red!



Idag ska jag och min klass tydligen till Önnestadsgymnasiet och kolla.
Pga det som skrivits i tidningen om vår skola, så var det några personer som tyckte att vi skulle åka och titta på det gymnasiet istället.
Men av personliga skäl så vill jag egentligen inte sätta min for där. Detta ska bli intressant..


/Cornelia

Av Cornelia Andersson - 28 januari 2015 16:40

Idag är det praktik, och just för stunden sitter jag i klubbrummet i stallet, med en tom burk, som jag precis har ätit mat från. Samtidigt som jag har ett lite lägre blodsockervärde, ska bara få upp värdet lite innan jag går ut och lägger täcke på Kino, spm jag precis haft en stund och låtit springa av sig i ridhuset!
Glad kille!

Har löslongerat Rose (Heart Of The Rose) och Royal (Royal Moss) idag, när de andra var iväg.
Dedär galopphästarna behöver ju bli släppta lite grann!
Rosé var jättefin, medan man fick fösa fram Royal lite!

En mysig dag i stallet och en glad Candy som glatt välkomnar en!

Nu ska jag snart bli hämtad, för att sedan åka och hjälpa mamma med att städa trappor!

Bild på Rose!



Ha det underbart!!


/Cornelia

Av Cornelia Andersson - 27 januari 2015 22:59

Detta har stor en lång dag.

Skolan började 08:20, med en hundlektion, sedan historia, naturkunskap och sedan vovve igen!
På den sista lektionen var jag verkligen trött!
Min lärare reagerade på detta och lät oss ta en rast, med order om att jag skulle gå ut och ta lite luft.
Haha, jag var verkligen jättetrött!

Efter skolan så blev det att komma hem snabbt, och när jag gick från bussen så gick jag tillsammans med min fina vän Ida.
Mohaha, jag fick T.o.m En kram! Jag älskar kramar!!

Väl hemma så blev det att stressa i sig maten för att sedan komma i tid till stallet. Skulle vara med på ungdomssektionens möte kl. 18:00-19:00.

Sedan blev det ett ridpass vid 20:00.
Hästen kändes okej. Lite spänd och väldigt pigg. Men min rygg sa ifrån, fick med andra ord ont.
Slutade med att jag, som en liten vekling, ställde mig i mitten en stund, skrittade lite.
Hon sög väldigt bra på bettet och det var skum ÖVERALLT!
Svettig blev hon också. Så det nya fleecetäcket som köptes igår fick hon ha på sig.

Visst är hon fin!
På bilden ser ni även den nya grimman!
(Måste bara säga att täcket satt SUPERBRA på henne)!
*KindOfHappyFace*



Ha det så underbart!


/Cornelia

Av Cornelia Andersson - 26 januari 2015 21:55

Hej, mina kära läsare!

Nu är denna vintervilan över och bloggen startar nu upp igen!
Under hösten och vintern har det hänt en del.

Många av er vet säkert att jag ska bli moster.. Japp! Tant Cornelia var det här!
Den 15:e maj beräknas lilla Hollie/Jackie (flicka) komma till världen, och idag var jag, mamma och syskonen inne och beställde hem vagn, spjälsäng etc.
Så spännande!

Fler goda nyheter är att jag och Candy verkligen klickar, från marken iallafall! Finns saker jag kan förbättra i ridningen, men det blir bättre! Snart har jag varit fodervärd på henne i 3 år! Jäklar vad tiden gått fort! Jag älskar henne något otroligt!

På kaninfronten så står det aningen stilla just nu, men vi håller på att bygga lite burar och tänkte fräscha upp med lite nya avelsdjur i kaningården!
Bobby och Minerva har haft det lite kämpigt med vikten, nu på vintertid, tappat lite i hull. Men det är också påväg att bli mycket bättre. Däremot så blev Minerva supernervig efter nyår. Inte samma kanin riktigt. Istället för att komma fram till burgallret och vara jättesocial till att springa iväg och gömma sig. Ibland får jag klappa. Antar att det var pga. alla nyårsraketer *morr*.

Diabetesen då?
För nästan 3 veckor sedan var jag inne på en rutinkontroll, men läkarna blev så förvånade över hur dålig min diabetes hade blivit sedan förra kollen, att de allvarligt blev rädda att något skulle hända. Att se människor bli så upprörda och skärrade (som ändå jobbar med detta), var läskigt.
De valde att inte låta mig åka hem, inte ens för att packa. Så mamma fick köra hem och sedan in igen med kläder etc. till mig.
Första natten hade jag lite svårt att somna, jag gillar inte att vara ensam!
Men nätterna efter funkade kanon! (sov där från torsdagen till onsdagen, fick sedan permission resten av veckan innan jag blev utskriven).
Hade det inte varit för att jag hade saknat mina djur, och haft aningen seperationsångest från stallet, hemmet etc. så hade jag lätt kunnat stanna där! (familj och vänner kan ju alltid komma in och hälsa på) Haha, jag trivdes faktiskt med att vara där!
Senast jag blev inlagd så grät jag t.o.m för att jag skulle hem (hade ju fått små vänner där inne).
Nää, lyxen och att bli serverad mat på rummet saknar jag allt!
Även såklart de underbara sköterskorna, som fick allt att kännas möjligt igen!
Snälla, glada och framförallt KOMISKA! Haha, inte en dag utan skratt! 

Sådär, det var väll lite av det som har hänt under vilan.

Måste bara tilläga att jag på någogt mystiskt sätt, har gått NER flera kilo under JULHELGEN, hur går det ens ihop?
Nåja, lär bli intressant att följa!

Bjuder på lite foton på mig från en enklare ''fotokväll'', samt en bild på systers bebismage!!

         


/Cornelia

Presentation

HejHej och välkomna till min blogg!

Jag är en tjej född -97 vars intresse fokuserar på djur, foto och musik.

Jag går mitt andra år på gymnasiet, inriktning hund, och jag måste bara säga tack till alla underbara lärare, i högstadiet, som gjort detta

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards