corneliasdagbok

Alla inlägg den 2 februari 2015

Av Cornelia Andersson - 2 februari 2015 07:36

Halloj!

Igår var det också stalljour. Kul!
Kom dit på morgonen och då skulle vi börja ge Hö inne och sedan började vi mocka. Under tiden vi nickade så släppte vi också ut hästarna.
Vi mockade rätt snabbt, vilket gjorde att vi nästan precis efter lunch hann rida.

Jag red inte så länge och inte intensivt, men ho var stel så jag hade henne en del på böjt spår och flyttade undan lite grann.
I ridhuset hade ungdomssektionen satt fram lite hinder och lagt ut några bommar, som vi red runt och emellan, superbra övningar!
Till sist blev hon äntligen lite mjukare och mer lättgörlig i både skritten och traven (galopperade ju inte), så det kändes bra!

Efter ridpasset var det bara att sätta fart och hjälpa till med att lasta hö, som jag och Jossan sedan fick i uppdrag att måtta upp till hästarna. Eftersom Jossan red så började jag och sedan fick Jossan ta över.
Bra deal!

På kvällen var jg fruktansvärt trött och ville bara sova, Gud vad trött jag var! Vilket jag fortfarande är, men inatt har jag ju lyckats sova hela natten! Underbart!

Nu är jag på väg till skolan, spännande att se hur skoldagen funkar!

Bilder på min fina från igår!




/Cornelia

Presentation

HejHej och välkomna till min blogg!

Jag är en tjej född -97 vars intresse fokuserar på djur, foto och musik.

Jag går mitt andra år på gymnasiet, inriktning hund, och jag måste bara säga tack till alla underbara lärare, i högstadiet, som gjort detta

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards