corneliasdagbok

Alla inlägg den 4 februari 2015

Av Cornelia Andersson - 4 februari 2015 10:54

Gårdagens ridpass gick väll helt okej!
Hästis var pigg, och sådär.
Valde att inte ta någon galopp då jag istället ville koncentrera mig på att först få henne att tagga ner, bara en liten aning, och få henne mjukare i skritten och traven, samt att vi skulle komma lite bättre överrens.
Hon lyssnade mycket bättre på skänkeln vid skänkelvikningarna när hon hade bättre framåtbjudning, skönt!

Kul att den gamla kan vara så pigg!
Satt mest och skrattade under passet.

Blev mycket volter, undanflyttningar och någon öppna försökte vi oss på.
Även en del andra lösgörande ridvägar som serpentin utfördes.
Efter ett tag så släppte hon till i sidorna och då kom vi äntligen till lite ridning!
Super!

Igår fyllde ju Carina (i min ridgrupp) år och hon bjöd på kanelbullar efter ridpasset, mums! Grattis återigen (i efterskott dock)!

Nu är det praktik. Inte det varmaste jag varit med om precis, men jag jobbar upp värmen! Heja heja!!


Haha, seriösa bilder på mig och Candy efter gårdagens pass, fotat har Jossan T gjort!



/Cornelia

Presentation

HejHej och välkomna till min blogg!

Jag är en tjej född -97 vars intresse fokuserar på djur, foto och musik.

Jag går mitt andra år på gymnasiet, inriktning hund, och jag måste bara säga tack till alla underbara lärare, i högstadiet, som gjort detta

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards