corneliasdagbok

Alla inlägg under december 2012

Av Cornelia Andersson - 21 december 2012 20:15

http://teamjumpers.se/2012/december/tavling-glen-gordon.html


 

Fan

Av Cornelia Andersson - 6 december 2012 12:24

Helvete!
Datan där hemma är sönder, så jag kan bara blogga från skolan.
Det innebär att jag ej kan blogga på helgerna :C

Aja. i helgen blire stalljour med de bästa och få se om jag rider en sväng eller om jag bara går en runda med Candy..

Gårdagens lektion gick väll 70%bra PIGG så in i helvete var hon och ville såklart ej stanna på volten utan galopperade vidare på fyrkantsspåret ;/
Aja, skänkelvikningarna gick bättre än vanligt   

Idag å imorron blire också ridpass,, haha får la se hur de blir!!;))

Ha det så bra sålänge!:))


//Cornelia

Av Cornelia Andersson - 2 december 2012 19:19

JappJapp..


Igår var Lotta å Matz här och åt kvälsmat med oss. Mycket trevligt, och vldigt sorglit vid ett tillfälle.


Sitter nu här med Vanessa som har sovit här inatt, och sen kl 14,00 idag så gick vi till torget och tittade på

lucia-kandidaterna, å Världens sötaste Annie var ju en av dom (<33). Sen var vi där, ute i den iskalla snön ända till 18,15 sen promenerade vi hem. Fast, innan vi gick hem fick vi ju veta vem som blev Lucia. Tyvärr blev ej Annie Lucia, men Lisa blev. Grattis :))


Dock kommer annie alltid vara en vinnare i mina och Vanessas ögon :))


Dagen har annars varit awesome, förutom arr lilla Ida kastade en snöboll i huvet på mig.


Igår snöade det lite å när vi vaknar idag FULLT MED SNÖ!!  


Men, vad hände med min lillasyster? Vad fick hon för diagnos? Svaret får ni veta i nästa inägg.


Ha det så bra!!


(Bild på Vanessa, Annie och Mig från igår<33)
 
//Cornelia

Av Cornelia Andersson - 1 december 2012 00:25

Jupp ikväll/igårkväll red ju lilla jag, och när vi kom ut i ridhuset var där ju fullt med hinder,, hmm..
ALLA hästarvar supertaggade, men jag lyckades hålla Candy relativt lugn ändån. Men visst, lite failat gick det ju också:

# När vi skulle galoppera så började Sammy (en privathäst) riktigt sticka iväg, och for förbi Candy, och Candy hänger ju med, samtidigt som hon lägger av världens  spark asså x'') Sen bara fortsätter hon i full karriär x''3
Aja, fick styra in på en väldgt liten volt, för att få henne att sakta ner. är liksom trött på att behöva styra ut mot väggen hela tiden!!;))

# Sen när Rakel skulle hoppa banan (bilden) men Alma, så kommer de i den lite svårare kurva och Alma glattar å sätter sig nästan på baken, så allt spån bara  ''sprätter'', och jdå, trts att Candy ser vad som händer, så blir hon ändån rädd å lyfter frambenen en bit och bara hoppar fram x'')
Så jävla knäpp.


Aja. sen skulle ju jag då ''hoppa'', jag är EXTREMT osäker i hoppningen, så jag tog bara första hindret, och där la t,o,m. Anne ner bommarna på marken. Jodå, denna gånen rusade ju ej Candy (berodde såklart på att hon tyckte att det var ett pytte-hinder) Men hon HOPPADE över det ändån i TRAV (trots att det bara var några bommar som låg på marken)

Haha, extremt kul!! x'')

Jag å Rakel funderar på att göra en ''Klabbarps poniiees goes crazy'' film (typ blooper) x'')

Jaja, det får vi la fundera på.

Hursomhelst så vill jag köra ''hela havet stormar'' antingen på Onsdag, Torsdag eller Fredag hahaha ;))


Ha det så bra!!:))

 

//Cornelia

Presentation

HejHej och välkomna till min blogg!

Jag är en tjej född -97 vars intresse fokuserar på djur, foto och musik.

Jag går mitt andra år på gymnasiet, inriktning hund, och jag måste bara säga tack till alla underbara lärare, i högstadiet, som gjort detta

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards