corneliasdagbok

Alla inlägg under november 2012

Av Cornelia Andersson - 28 november 2012 20:39

Idag var jag på Öppet hus på Praktiska gymnasiet inne i Kristianstad.
En SUPER mysig skola med JÄTTETREVLIGA lärare och elever.

Är ju som sagt intresserad utav hundar, så jag tittade i hundstallet. Supermysigt! Skulle definitivt kunna tänka mig att ha med mig en blivande hund dit.
Fick även tricksa lite med hunden Jump, som jag tror, en av 2:a års eleverna har med sig.
Haha jätte kul x''3

De har ju även andra inriktningar:
Häst
VVS
Stylist
Kropp & Hälsa
m,m. ;))

Rekomenderas verkligen!!;))


Ha det så bra så länge!:))


(GAMMAL bild på mig!))


//Cornelia  

Av Cornelia Andersson - 26 november 2012 12:36

Har varit på Eko och Hööks och köpt lite saker till mig och och sen en höhäck till en av kaninerna (finns det dock ej bild på)

 
1. Trop Redeem ridväst (med plattor och dragkedja) 999:-
2. Lila-rutiga CRW Argylestrumpor 69:-
3. Vita CRW Royal Ridbyxor (ej helskodda) 599:-
4. Marinblå (med vita detaljer på fickorna och diamantknappar) CRW Competition Ridkavaj 599:-
5. Svarta Dressyrhandskar 39:-


Ja, det var väll det.
Förlåt för dålig bildkvalitéet, men min kamera är kass ;//

Ha det bra!

//Cornelia

Av Cornelia Andersson - 18 november 2012 11:10

JappJapp
Denna veckan var det ju praodags.
Jag praoade i stallet. Där fick jag hmm.. Lägga på täcen varje morgon x''3
Ne, men jag fick ju göra massa olika grejor. Rida, Mocka, Lägga på täcken, Rykta (ofc), Longera, Ta hand om föl, Bli påsprungen, Intryckt i järn-stolapar, Bli nertrampad, och nerspolad med vatten x'')

Typ lite såntdära ;))

Jag är iallafall supernöjd, och jag tror att de tyckte att det var roligt att jag var där ;))
Höhö, meningen var väll att Håkan, Johan och Johnny skulle slänga mig i gödselstacken. Lyckades de? Ne! ;)
Inte för att de direkt försökte, men x''''D

På Måndag är det tillbaka till skolan   
Cornela inte gilla ;((

Aja.
Ett inlägg om hur firandet med släkten, kommer också!;)

Hare så bra!

//Cornelia

Av Cornelia Andersson - 10 november 2012 21:31

Haha, måste ju jävlas lite med Annie!!:33
Löööööve ya!!:3 <33
 


Hahaha, älskar dig, my friend x'')


//Cornelia

Av Cornelia Andersson - 9 november 2012 22:56

JuppJupp..


Idag kom jag hem från Polen! :DD
Fy vad jag saknade det här hemma!!!!

Skönt att vara hemma.
Men såklart var det spännande.

Jag har fått se saker, som vissa ej kan tänka sig.
Både hjärtskärande saker och fantastiska saker.

Det är, fast alla äldre hus, extremt fint i Polen!
Hade jag ej trivts så bra här så kanske man hade kunnat tänka sig att flytta dit.. eller.. njaa, jag vet inte ;)
Trafiken där var SKRÄMMANDE. överallt kom bilar i ''190'' å spårvagnar, ÖVERALLT, brevid bilarna, å sen cyklister, som cyklade FRAMFÖR bilarna. Även människor som gick över vägar utan att titta!! O,o
''HELA TIDEN'' hörde man ambulanser. På kanske 15min  hörde man 5 olika ambulanser (eller ja, de var iallafall på väg till olika olyckor).


Aja iallafall.. Jag, Pappa och Snadra delade rum, vilket var väldigt bra, för då blev det inget stohej ;))


Ska försöka ladda upp en bildbomb. Men här kan ni få 1 bild på vårt rum , samt 2 bilder på mig, tagna på min födelsedag 4/11 -12 ;))


Bild på Mitt, Pappas och @[100000737497209:2048:Zhandra Helene Olsson]'s hotellrum i Polen!! :))
(en bild på hotellrummet)  :))

Kommer förmodligen en bildbomb någon dag..

Info om helgen och Nästa vecka kommer sen ;))

Ha det bra!!

//Cornelia

Av Cornelia Andersson - 4 november 2012 22:06

Såja, nu kommer ej jag kunna blogga för ens på Fredag, eftersom jag ej kan ta med min dator å min mobil ej har nåt internet ;//


Aja.. Fotade lite idag.. URKASS kamera ;//
Tog på mig å hamstern, men det var knepigt ;))


Aja, jag har iallafall skrivit på en lapp åt mamma vilkamängder mat o,s,v. alla djuren ska ha,, mohahaha ;))


Vi hörs!:)
Antagligen skriver jag ett inlägg på Fredag å bombar med bilder ;)


Bilden ville ej laddas upp ;//


Ha det bra ;))

//Cornelia


Av Cornelia Andersson - 4 november 2012 02:53

Sitter just nu här med Vanessa å bara typ pratar ;))

(Har bara tråkit just nu, så valde att blogga lite)

Funderar på hur bloggen ska se ut. Färger, bakgrund, header o,s,v..
Behöver först lite bilder iallafall x'')


Blir att packa imon/idag inför Polen.

Var hos hästen i Fredags och skulle lämna av täcket jag köpt. Hon å de andra stod i hagen å när hon hörde att jag kallade på henne så följde hon mig med blicken :3 Sen när jag skulle ut i bilen igen så tittade hon å liksom gick efter mig. Så himla gullig är hon! :))

RIKTIGT GLAD ÖVER ATT FÅ HA HENNE!!   

Ha det så bra!! :))

//Cornelia


Av Cornelia Andersson - 4 november 2012 02:41

Firade ju min 15-års dag idag/igår med vännerna.. HELT AMAZING!! :))

Blev faktiskt bättre än jag trodde ;))

Fick många fina presenter, och så kul att många klädde ut sig.
Hade också en tävling om bästa utklädnad. Där kammade jag hem flest röster, men jag ville ej ''ta åt mig all ära'', så jag gav det till 2:an Anna!:)

Supermysig kväll iallafall!!:))

Och nu är det ju faktiskt Söndag, vilket betyder att jag fyller år.. YAAAAY :))

Men sen när familjen ska sjunga för mig, så kommer jag varkens få några presenter eller tårta ;/
Istället så kommer jag sen att få gå in till hööks (när det öppnar i Kristianstad) och välja något jag vill ha ;))
Kommer iallafall att få 500kr till av mormor och antagligen 250kr av farmor och farfar :)

Ha det så bra!!:))

Älskade ponnyn :))

  


//Cornelia




Presentation

HejHej och välkomna till min blogg!

Jag är en tjej född -97 vars intresse fokuserar på djur, foto och musik.

Jag går mitt andra år på gymnasiet, inriktning hund, och jag måste bara säga tack till alla underbara lärare, i högstadiet, som gjort detta

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards