corneliasdagbok

Alla inlägg under oktober 2014

Av Cornelia Andersson - 17 oktober 2014 21:27

Bilder från dagens hundträning!

Dagens hundar:
Tilly (honom tränade jag)
Bonzo (även han blev tränad av mig)
Dolly (blev tränad av Jasmine)

De 2 första bilderna är på mig och Tilly. Foto: Jasmine Strandh www.nattstad.se/bassebus



Supersöta bjässen Bonzo:



Dolly och Jasmine:



Ha det underbart!


/Cornelia

Av Cornelia Andersson - 10 oktober 2014 23:57

Inga bra foton och äckligt dåliga redigeringar, men vad fasen...

                                     


/Cornelia

Av Cornelia Andersson - 6 oktober 2014 17:28

Nu i fällningstider så är alla kaniner inte lika snyga som de tidigare varit.

                         


/Cornelia

Av Cornelia Andersson - 4 oktober 2014 23:51

Bilder från idag!

Foto: Jag och Amanda
(OBS! Jag har fått tillåtelse att lägga upp de bilder som Amanda tagit!)

                                                   


/Cornelia

Av Cornelia Andersson - 4 oktober 2014 21:49

Vad heter du?
Frida Åkesson

Hur gammal är du?
Snart 24 år.

Har du bloggat länge/Haft annan blogg innan denna?
Har bloggat några år, men denna bloggen har jag inte haft så länge.

Vad heter din blogg?
www.fridaaaa.blo.gg

Vad handlar din blogg om?

Om min vardag, mina djur, skola och ja lite allmänna saker.

Vilken målgrupp riktar sig din blogg åt?
Ingen speciellt målgrupp men är mycket om djur så kanske mycket till djurintresserade, men ingen specifik ålder eller så

När startade du din blogg?
3 september 2014

Hur många sidvisningar har du om dagen?
Väldigt olika men som mest 30-40 st på en dag

Var det svårt att få läsare?
Tja jag är inte ute efter många läsare, bloggar mest för att det är kul.

Något övrigt man bör veta om din blogg innan man läser den?
Innehåller mycket om våra djur, mina egna tankar och så. Mycket allmännt "detta har hänt idag" så gillar man inte såna bloggar är inte min blogg rätt för den personen ;)

/Cornelia
Av Cornelia Andersson - 4 oktober 2014 21:44

Heej! :) 

Vad heter ni?
Vi heter Sara och Cassandra

Hur gamla är ni?
Sara är född 1996, alltså 18 år och Jag är född 1997, alltså 17 år 

Har ni bloggat länge/Haft annan blogg innan denna?
Vi har haft ganska många bloggar innan, dock inte tillsammans. TeamDH har vi bloggat på i lite mer än 2 år

Vad heter er blogg?
Vår blogg heter http://TeamDH.horseworld.se

Vad handlar er blogg om?
Den handlar om hästar och vardag. Sara sköter en häst på sin skola som heter Yellow men kallas för Hilda. Hon har även en medryttarponny som heter Chico. Jag äger en D-ponny som heter Figaro, kallas Figge, som jag håller på att sätta igång efter skada/sjukdom. Vi skriver om våra ridpass, vad vi gjort på dagarna, videobloggar, tips, åsiktsinlägg mm. 

Vilken målgrupp riktar sig er blogg åt?
Jag tror att alla kan lära sig något av att läsa vår blogg

När startade ni er blogg?
Vi startade TeamDH 29 Juni 2012. När vi startade den bloggade vi på nattstad men när Horseworld kom flyttade vi över dit 

Hur många sidvisningar har ni om dagen?
Det variera men mellan 35-85 

Var det svårt att få läsare?
Nja, ganska. Man måste ju kämpa för att få läsare, man får dem inte gratis :) 

Något övrigt man bör veta om er blogg innan man läser den?
Jag tror inte det ;) Undrar man något är det bara att fråga oss :) 
 
Tack för att du ville intervjua oss! :) 
Kraam Sara & Cassandra

/Cornelia 

Av Cornelia Andersson - 4 oktober 2014 21:38

Hej!

Vad heter du? 
Jag heter Jeanette Karlsson

Hur gammal är du? 
Jag är född 1973 och är alltså 41 år i år.

Har du bloggat länge/Haft annan blogg innan denna? 
Vi startade bloggen 2011 ett tag efter att vi flyttade från Stockholm ner till Skåne. Innan dess testade jag lite att blogga på ett annat ställe men det kändes aldrig riktigt rätt. Det var min man som kom på att vi skulle starta vår blogg och då började jag skriva där i stället. 

Vad heter din blogg? 
Den heter Månskensfarmen med adressen http://moonshinefarm.se

Vad handlar din blogg om? 
Den handlar om oss, våra djur och vårt liv här på Månskensfarmen. Det är en blogg om vår vardag i stort och smått. Hur det är att komma från ett förortsliv till ett liv på landet med allt vad det innebär. 
När vi flyttat hit fick vi höra att vi var "månskensbönder" vilket innebär att man är hobbybönder som utför sina bondesysslor i månens sken efter det att man slutat till "riktiga" jobb. :) Vi började då kalla vår gård för Månskensfarmen och därav översättningen moonshinefarm.se. Vi har en del engelskspråkiga vänner som brukar påpeka att moonshine brukar översättas till hembränt, men i vårt fall tyckte vi bättre om moonshine än moonlight. Så vi har ingen hembränningsverksamhet om någon misstänkte det, haha. :D 

Vilken målgrupp riktar sig din blogg åt? 
Vår första tanke var att vi ville visa våra familjer och vänner hur vi har det. Vi är inte med på facebook någon av oss och därför valde vi denna väg. Sen har vi märkt att det också är ett sätt att komma i kontakt med andra som gillar djur och lantliv. Den gruppen är verkligen spridd både i åldrar och var man bor. Det är jätteroligt! Sen är det en mycket rolig dagbok för oss att titta tillbaka i. Det är mycket värdefullt för oss. :)

När startade du din blogg? 
Bloggen startade i september 2011. 

Hur många sidvisningar har du om dagen?
Tyvärr vet jag inte det. Efter en uppdatering jag gjort så kommer jag inte in på sidan längre. Det ligger på min to-do-lista att fixa detta. :)

Var det svårt att få läsare? 
Nej det tycker jag inte. Vi hade i och för sig inte ambitionen att få massor av läsare när vi startade. Sen har det blivit rätt många som läser och det har varit en jättepositiv överraskning för oss. Det har givit oss nya bekantskaper och bloggar att följa. 

Något övrigt man bör veta om din blogg innan man läser den? 
Det är oftast jag som skriver inläggen. I sällsynta fall skriver även maken. Vi har en del tankar och idéer som vi jobbar på så bloggen kommer troligen att utökas lite. Men det är bara på planeringsstadiet än så länge. :) 


Bild? På bilden är våra två kvigor Syster och Lillan. 

 

 
Tack för att du ställde upp!


Kommer 2 intervjuer idag!

/Cornelia

Presentation

HejHej och välkomna till min blogg!

Jag är en tjej född -97 vars intresse fokuserar på djur, foto och musik.

Jag går mitt andra år på gymnasiet, inriktning hund, och jag måste bara säga tack till alla underbara lärare, i högstadiet, som gjort detta

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards