corneliasdagbok

Alla inlägg under januari 2013

Av Cornelia Andersson - 30 januari 2013 09:55

Jahopp då sitter man i skolan och läser igenom några SV häften ;O
Inte kul alls.

Håller också på med nån Fysik grej som ska vara klar imorgon, lätt, när man kom igång idag.... NOT! Speciellt inte när vi i gruppen kommer så himla bra överens om hem som ska göra vad ;) Aja, det löser sig nog, är jag säker på :p

Efter skolan ska jag ut och städa hos kaninerna, så då får de springa av sig i några timmar :D
Pappa och jag ska ta bort väggen i fackburen så Sture ska få en STOR bur. Vi ska nog också bygga några fler fackburar så jag kan få in lite fler avelsdjur NAJJSIGT NAJJSIGT :33

Ha det bra!

/Cornelia

..

Av Cornelia Andersson - 29 januari 2013 22:52

Natten är ung och jag ligger vaken
Jag är Lucy in the Sky, jag är högt över molnen Ja, jag vet att hon ar söt men håll tillbaka För jag har trillat dit, jag har fallit, jag har vaknat Ja, jag vet att hon är söt men håll tillbaka För

Jag kommer, jag kommer, jag kommer, jag kommer Jag är nästan där
Jag kommer, jag kommer, jag kommer, jag kommer nu Du, håll ut
Du vet att jag komner, jag kommer, jag kommer, jag kommer baby Jag tror jag är kär I taxin, i trappen, i hissen, i hallen, jag faller

Du och jag nu

Du, snälla vänta, vänta, håll ut Tiotusen meter upp i luften ser jag allt så klart Jag vet att hon är söt men det måste bli du och jag Du och jag, för

Jag kommer, jag kommer, jag kommer, jag kommer Jag är nästan där Jag kommer, jag kommer, jag kommer, jag kommer nu Du, håll ut Du vet att jag kommer, jag kommer, jag kommer, jag kommer baby Jag tror jag är kär I taxin, i trappen, i hissen, i hallen, jag faller

Åh, jag tror att jag faller Jag faller Jag faller Baby, jag faller I taxin, i trappen, i hissen, i hallen, jag faller

Jag kommer, jag kommer, jag kommer, jag kommer Jag kommer, jag kommer, jag kommer, jag kommer Jag kommer, jag kommer, jag kommer, jag kommer Du, håll ut Du vet att jag kommer, jag kommer, jag kommer, jag kommer baby Jag tror jag är kär I taxin, i trappen, i hissen, i hallen, jag faller

Jag kommer baby, jag tror jag är kär I taxin, i trappen, i hissen, i hallen, jag faller, faller

Av Cornelia Andersson - 29 januari 2013 08:25

Här är schabraket :-P

Av Cornelia Andersson - 29 januari 2013 08:22

Jaoooow, då sitter man i SO klassrummet och jobbar med religion, jag har äntligen börjat gilla SO, speciellt religion så jag hoppas att jag får D i religion på slutbetyget ;-)

Tonade håret svart igår, Me loooooooove;-)
Dock blev det lite missar, men det gör inget :-P

Köpte också ett rosa (och marinblått) schabrak till Candy igår MUMS!! ;-)

Ha det bra!!

//Cornelia

Av Cornelia Andersson - 28 januari 2013 06:24

Hejhej bloggen!:)

I helgen har jag ju haft stalljour, tjänat lite pengar eftersom jag tog Ulrika stalljour, alltså ska jag även ta min egen nästa helg.
Det var lite smått kaos, men allt löste sig :)

Jag fick hästar på fötterna, hästar som stegrade och slog lite med framhovarna när jag ledde dom, hmm haha ;)

Igår, red även jag, Emmy, Linnéa och Natalie en sväng i ridhuset, väldigt nöjd!:) Candy skötte sig väldigt bra och gjorde exakt vad jag sa, lite svår att hålla igång iblan men när jag fick in den rätta taktiken med benen så gick allt super! :)

Igår efter stalljouren åkte jag, Vanessa och Sandra och kollade på filmen "ego" på bio, den var som Jagger hade förväntat mig och det var en härlig kväll! :)

Ha det bra!

/Cornelia

Av Cornelia Andersson - 25 januari 2013 23:12

Idag hade vi HLR (hjärt och lungräddning) i skolan, skulle endast vara i 3 timmar, men han som lärde oss är också brandman och fick ett larm, alltså fick vi rast ;-)
Sen blev det lunch, sen avslutade vi HLR:n och så gick vi (eller ja, vi var bara halva klassen som gjorde det) på vår typ enda lektion ;-)

I helgen blir det stalljour och tjäna 500kr wiiee :3
Dock orkade jag ej rida idag, blir på söndag istället förmodligen.

Sen på måndag blir det att gå på bio med Sandra och Vanessa och se på ego, verkar vara en bra film ;-)

Ha det så bra!

//Cornelia

(bild på en av dockorna vi tränade HLR på ;-))

fan

Av Cornelia Andersson - 24 januari 2013 10:27

Hmmmmmm...
Sitter å chillar i skolkcafeterian och har precis haft hemkunskapsprov, kunde väll gått bättre x")

Sen blir det att prata med hemkunskaps läraren om att vissa personer inte kan göra ett prov utan att kolla vad andra skriver.

Sen blire kuratorn och prata om alla problem i skolan o,s,v. Första gången jag går till en kurator någonsin får väll se hur det går ;-)

Ha det bra!

//Cornelia

Av Cornelia Andersson - 23 januari 2013 13:43

Sitter nu på vägen in till sjukhuset för diabetes-kontroll, usch!
Kommer inte bli bra resultat..
Men kommer berätta exakt som det är, med skolan o,s,v..
Som tur är så följer Sandra med och stöttar mig :-)

Aja, ni får ha det så bra!

//Cornelia

Presentation

HejHej och välkomna till min blogg!

Jag är en tjej född -97 vars intresse fokuserar på djur, foto och musik.

Jag går mitt andra år på gymnasiet, inriktning hund, och jag måste bara säga tack till alla underbara lärare, i högstadiet, som gjort detta

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards