corneliasdagbok

Alla inlägg under juni 2013

Av Cornelia Andersson - 30 juni 2013 13:20

Bara 2,5 år kvar innan jag kan flytta hemifrån, slippa allt. Ta det i min takt. Inte behöva bekymra mig om deras ''skit''.. Jag sa att jag ville stanna tills efter jag hade utbildat mig,, jag vill inte det. Jag har insett att jag vill iväg, släppa ut mina vingar, och känna mig fri..


Dagens horoskop lyder:
''Oväntad lycka kan vara på väg till dig i ditt kärleksliv. Om du fortfarande är singel kan du träffa någon av misstag eller över Internet. Om du redan är gift, kan du ha en argumentation med din äkta hälft som leder till ny förståelse.''

Får se vart detta leder :P


 

(Tog bara en bild i högen, som jag antar skulle föreställa en skänkelvikning som gick aningen snett) ;))

/Cornelia

Av Cornelia Andersson - 29 juni 2013 12:57

Såhär lyder dagens horoskop:
''Idag är det den dagen då du fokuserar på hur du kommunicerar med dina högsta mål, förhoppningar och drömmar. Du kanske överväger att titta i en bok eller delta i ett seminarium om visualisering och praktisk manifestation. Förvänta dig att bli inbjuden till sociala evenemang som involverar medarbetare eller affärsbekanta.''

 

Får se vart detta leder ;))



/Cornelia

Av Cornelia Andersson - 29 juni 2013 11:00

Denna låten är ju för underbar!
Det kanske inte verkar som något speciellt, men den påminner om så mycket, och förmedlar så mycket.
Och hennes röst,, till låten.. Kan inte bli bättre!:)


Det är väll lite så jag bara vill ''skrika ut'' hmm..

/Cornelia

Av Cornelia Andersson - 29 juni 2013 00:33

Möt Nicole..
Ett ''jättesött'' flickbarn som verkar helt fullkomligt normal.. Men hon döljer en hemlighet..
Hon är ond! Hon (facebook) gillar mina ''komplicerade'' förhållanden, och ERKÄNNER det (aja, tur är väll det så vet vi att hon ej ljuger för oss). Allt funkade bra..
Tills, jag förlovade mig med Aynaz,, sen började Nicole visa sina onda sidor :C
Vi som var ett så bra team!;/

VAD HAR HÄNT MED HENNE!??
Har inte hennes föräldrar märkt något?? Stackars j*vlar :''O

Haha,, nedå Lilla Nicole är jätteunderbar!;))
(Men det med att hon gillar komplicerade förhållanden på facebook, det är sant!) ;))

Kan också säga att Nicole Har vetat att jag skrivit om henne, och lånat en bild på henne ;)
 

Pallad einte skriva så mycket x.x
*s trött och ska upp tiiiiidigt imorgon..

Godnatt!! :*   ;)

/Cornelia

Av Cornelia Andersson - 28 juni 2013 20:22

Usch jag vill verkligen inte förlora min älskade lilla flicka. Samtidigt vet jag att det är bäst och snällast mot henne (har dock hinder ivägen som gör att jag ej kan beställa en tid hos veterinären)
12,5 härliga år tillsammans!<3
Den som säger att man inte kan vara bästa vän med ett djur har j*vligt fel!:O

Finis!<3
~Liliencrons Dec Black Tilly~

/Cornelia

Av Cornelia Andersson - 28 juni 2013 13:04

''Lita på din intuition. Du kan ha vissa tvivel eller funderingar om din framtida karriär, eller den riktning ditt sociala liv tar. En äldre vän eller en auktoritet som du litar på kommer att visa sig vara en klok och förstående guide.''

Kommer börja med att lägga in ''dagens horoskop'' för mitt stjärntecken (skorpionen) varje dag.

Om dagens horoskop stämmer (vilket det faktiskt brukar göra) så vet jag precis vem den där kloke och förstående personen är!;)

 

 

(Var bara tvungen att lägga upp en bild från CS klassrum, som jag egentligen skulle laddat upp i ett tidigare inlägg, men då ville det inte funka x.x Så mycket man hatat det klassrummet haha :P)
/Cornelia

Av Cornelia Andersson - 27 juni 2013 10:35

Jag känner mig väldigt snäll mot mamma som hjälper henne med att fixa snapsvisor till hennes 40-års fest ;)

Först leta upp alla visor, sedan provsjunga alla 10000000000st och efter det måste man välja ut 4st som faller både mamma och pappa i smaken x.x
Sen, sätta ihop häftet x25

Men, Cornelia fixar!;)

/Cornelia

Av Cornelia Andersson - 25 juni 2013 00:26

De kallar mig för socialt inkompetent, Handikappet, Downs syndrom(savning)-barnet. etc.

Visst, jag har diabetes och man kan ju såklart säga att det är ett sorts funktionshinder, men det betyder väll inte att jag har/lider av allt annat ni kallar mig?
Jag kanske skrattar, men det känns fan inte bra. Jag är ganska duktig på det, att dölja mina känslor med hjälp utav mitt (hemska) skratt.


Eller när ni sa

''Jävlar vad du fjäskar för lärarna, för att få bättre betyg''

eller
''Cornelia är ju kär i lärarna/kandidaterna, därför pratar hon med dom så mycket''

Ehh whut!?
Nej! Jag kan ju inte prata med er, vilka ska jag då gå till? Jag har väldigt lätt för att prata om mina känslor o,s,v. och de enda jag vågar prata med om det är de. Annars studsar ju för fasiken allt jag sagt från person till person, och helt plötsligt vet alla det.


Ni fick mig att känna obehag för er, ni valde själva att göra det.
Därför vände jag mig till andra, äldre, (några yngre), som verkligen ställer upp för mig och finns för mig.
När en som ska börja 9:an nu grät på skolavslutningen för att jag (och en del andra) skulle sluta, då vet man att man vänt sig till rätt person. Blicken du hade i dina ögon när du kom fram till mig i kyrkan, innan vi skulle gå ut... Menar såklart lilla Julia!<3


Tillbaka till det med lärarna...
Tror ni verkligen att jag trodde, att de skule sätta högre betyg på mig för att jag pratade med dom?
Jag må vara/se korkad ut, men jag skulle aldrig få för mig något sådant.

Ni frågade mig hur jag kunde tycka om ''den o den'' läraren.
''Ja men,, varför gillar inte ni dom''?

''För de är lärare''
''Ja och? De är också människor''
''Ja, men de är sura och bitchiga''
''Ja, men snälla, visa lite respekt för dom, så kanske det blir lite lättare''

Är ni verkligen så rädda för vad andra ska tycka om er om ni pratar med en lärare? De är väll inte mindre ''pratbara'' än oss?


Nä, ni har själva fått välja hur ni vill va mot mig. Jag tänker inte bara låtsas som att allt är OK, nepp, sån är INTE jag. Däremot tänker jag inte sjunka till er nivå och beté mig som ett (rent ut sagt) svin..


Ni har valt ert och jag har valt mitt (liksom vem jag ska prata med och inte..)

Nu väntar my bed. Ska jobba imorgon.. Jobbade idag också. Mamma och pappa fixade tydligen sommarjobb till mig.. Min rygg och mage gillar INTE!


(Skulle egentligen vara en bild också,, men den vill inte laddas upp *suck*)

/Cornelia 

Presentation

HejHej och välkomna till min blogg!

Jag är en tjej född -97 vars intresse fokuserar på djur, foto och musik.

Jag går mitt andra år på gymnasiet, inriktning hund, och jag måste bara säga tack till alla underbara lärare, i högstadiet, som gjort detta

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards