corneliasdagbok

Direktlänk till inlägg 27 januari 2015

En lång dag...

Av Cornelia Andersson - 27 januari 2015 22:59

Detta har stor en lång dag.

Skolan började 08:20, med en hundlektion, sedan historia, naturkunskap och sedan vovve igen!
På den sista lektionen var jag verkligen trött!
Min lärare reagerade på detta och lät oss ta en rast, med order om att jag skulle gå ut och ta lite luft.
Haha, jag var verkligen jättetrött!

Efter skolan så blev det att komma hem snabbt, och när jag gick från bussen så gick jag tillsammans med min fina vän Ida.
Mohaha, jag fick T.o.m En kram! Jag älskar kramar!!

Väl hemma så blev det att stressa i sig maten för att sedan komma i tid till stallet. Skulle vara med på ungdomssektionens möte kl. 18:00-19:00.

Sedan blev det ett ridpass vid 20:00.
Hästen kändes okej. Lite spänd och väldigt pigg. Men min rygg sa ifrån, fick med andra ord ont.
Slutade med att jag, som en liten vekling, ställde mig i mitten en stund, skrittade lite.
Hon sög väldigt bra på bettet och det var skum ÖVERALLT!
Svettig blev hon också. Så det nya fleecetäcket som köptes igår fick hon ha på sig.

Visst är hon fin!
På bilden ser ni även den nya grimman!
(Måste bara säga att täcket satt SUPERBRA på henne)!
*KindOfHappyFace*



Ha det så underbart!


/Cornelia

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cornelia Andersson - 4 februari 2015 10:54


Gårdagens ridpass gick väll helt okej! Hästis var pigg, och sådär. Valde att inte ta någon galopp då jag istället ville koncentrera mig på att först få henne att tagga ner, bara en liten aning, och få henne mjukare i skritten och traven, samt att v...

Av Cornelia Andersson - 3 februari 2015 15:53


Nu efter en jobbig skoldag så är jag äntligen på väg hemåt! Startade med hundlektion, sen historia, efter det hade vi lunch och efter lunchen var det biologi och sist så hade vi hund igen. På hundlektionen var där ju en sådan där massage person. ...

Av Cornelia Andersson - 3 februari 2015 07:37


Igår efter skolan så gick jag, Vanessa och Natalie till Espresso House och tog en fika! Jag och Vanessa tog varm vit choklad med grädde och marshmallows + någon sirapsaktik sak ovanpå, vi tog även vars en chokladmuffins, medan Natalie endast tog var...

Av Cornelia Andersson - 2 februari 2015 07:36

Halloj! Igår var det också stalljour. Kul! Kom dit på morgonen och då skulle vi börja ge Hö inne och sedan började vi mocka. Under tiden vi nickade så släppte vi också ut hästarna. Vi mockade rätt snabbt, vilket gjorde att vi nästan precis efter...

Presentation

HejHej och välkomna till min blogg!

Jag är en tjej född -97 vars intresse fokuserar på djur, foto och musik.

Jag går mitt andra år på gymnasiet, inriktning hund, och jag måste bara säga tack till alla underbara lärare, i högstadiet, som gjort detta

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards