corneliasdagbok

Alla inlägg under november 2013

Av Cornelia Andersson - 30 november 2013 22:24

Jag har hittat människor, människor som lyssnar, som blev berörda.
Igår fick jag sätta mig ner, och bara prata. Förstår ni hur det känns? Allt bara rann och jag har aldrig känt mig så hoppfull.
Har aldrig känt mig så välkomnad.
Och kramen, som var fylld av så mycket kärlek och förståelse, var allt jag behövde för att få nya krafter att börja orka komma tillbaka till mitt liv igen.
2 år kvar tills jag kan flytta hemifrån, hoppas på att hinna få ett jobb ganska tidigt och bara flyyyyyga ut.
Så härligt!

Måste säga att jag älskar min praktikplats och det kommer vara AS svårt att lämna den (nästan lika svårt som det var att lämna Tollarps.) Får iallafall se fram emot ännu 5 dagar där :)

Bild från idag, lite tidigt, men vafasen.
Nytillskottet Grolle (inte Grålle) som hälsar :)


 


/Cornelia

Av Cornelia Andersson - 18 november 2013 23:44

Just nu är allt så komplicerat, känns det som iallafall.

Jag stiger upp på morgonen, oftast bara 10min innan min buss går (och då ska jag även hinna gå till bussen).
Sedan sitter jag i skolan och ser lite halvdöd ut. Eter skola åker jag oftast hem, och ibland hinner jag bara precis hem och byta om till ridkläder (och mata djuren) och sen åker jag till stallet,och därefter är jag oftast inte hemma förrän 22:30.

Väl hemma sätter jag mig och pluggar och somnar ofta med huvdet i läxböckerna, innan jag sedan vaknar lite senare (efter bara ca 10 min). Efter det går jag och lägger mig på riktigt, mn oftast somnar jag inte förrän 02:30 ca.
Fram till ungefär 03:30 och därefter somnar jag fram och till,tills klockan blir 10 min innan min buss går.

På helgerna är jag oftast i stallet och har salljour (Måste ha pengar till mina djur)

Därför bloggar jag inte så mycket just nu, men hoppas på en förbättring!

 


/Cornelia

Av Cornelia Andersson - 18 november 2013 23:44

Just nu är allt så komplicerat, känns det som iallafall.

Jag stiger upp på morgonen, oftast bara 10min innan min buss går (och då ska jag även hinna gå till bussen).
Sedan sitter jag i skolan och ser lite halvdöd ut. Eter skola åker jag oftast hem, och ibland hinner jag bara precis hem och byta om till ridkläder (och mata djuren) och sen åker jag till stallet,och därefter är jag oftast inte hemma förrän 22:30.

Väl hemma sätter jag mig och pluggar och somnar ofta med huvdet i läxböckerna, innan jag sedan vaknar lite senare (efter bara ca 10 min). Efter det går jag och lägger mig på riktigt, mn oftast somnar jag inte förrän 02:30 ca.
Fram till ungefär 03:30 och därefter somnar jag fram och till,tills klockan blir 10 min innan min buss går.

På helgerna är jag oftast i stallet och har salljour (Måste ha pengar till mina djur)

Därför bloggar jag inte så mycket just nu, men hoppas på en förbättring!

 


/Cornelia

Av Cornelia Andersson - 13 november 2013 16:28

... Och äter fiskgratäng, ur
bebisskålen!:D




/Cornelia

Av Cornelia Andersson - 7 november 2013 00:31

Här är skorna som jag köpte till 'promenaderna' i skolan.
Busan hjälpte mig att kolla så allt stämde hehe

                         



/Cornelia

Av Cornelia Andersson - 6 november 2013 08:45

Ensam i klassrummet och jobbar med naturbruk, kul.. Eller?

Min väska gick sönder igår, så kunde inte ha skolböckerna med mig, kul.. Eller?

En av mina kära kaninungar dog igår, Jason, kul.. Eller?

Hästen gick iallafall som en klocka igår, och en sak till som var bra, var ju såklart att jag fick min systemkamera igår!



/Cornelia

Av Cornelia Andersson - 4 november 2013 20:28

Idag är det min dag!:)

Fått några grattis och 500kr av mamma och pappa.
Yey. Humm

Återstår att se om någon i släkten ringer och säger grattis, ser lite mörkt ut på den fronten.

Aja, tack de som sagt grattis!:)

Maräng- och nutellatårta, med grön grädde!

/Cornelia

Presentation

HejHej och välkomna till min blogg!

Jag är en tjej född -97 vars intresse fokuserar på djur, foto och musik.

Jag går mitt andra år på gymnasiet, inriktning hund, och jag måste bara säga tack till alla underbara lärare, i högstadiet, som gjort detta

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards