corneliasdagbok

Alla inlägg under juli 2014

Av Cornelia Andersson - 31 juli 2014 22:32

Hihi här kommer bilder!
Jag ville träna på att fota mer än blommor.
Inte lika bra skärpa etc, men jag tränar på det!

                               

Ha det underbart!

/Cornelia

Av Cornelia Andersson - 31 juli 2014 14:06

Ny dag idag. Imorgon får jag hem en ny kanin.. Kul!

Dagen började med att ..... Vakna..
Äta frukost.
Det vanliga..

Sen skrev jag med juulman, som tydligen dog och slutade svara mig...
Hoppas du läser detta! Haha!

Dagen fortsätter med en promenad till mormor med mamma, de små och ev. Amanda och Måns. Lovely!
Sedan ska jag fixa transportburarna som ska säljas imorgon i samband med att jag hämtar min nya kanin!

Just nu leker livet!

Men först..... Fika..

Mums!



/Cornelia

Av Cornelia Andersson - 30 juli 2014 22:02

Vill tipsa er om min väns nystartade blogg!
Gillar du hundar och är intresserad av vardagsbloggning?
Då rekommenderar jag hennes blogg!

http://www.nattstad.se/vanessaklink
 

/Cornelia

Av Cornelia Andersson - 30 juli 2014 21:56

Idag fick vi äntligen lite regn!

Över den lilla byn i Skåneland drog sig de mulna molnen in.
Sakta och försiktigt började de släppa ner sina kyliga och efterlängtade regndroppar.
Snabbt blev trottoarerna blöta och gräset fyllt med vattendroppar.
Det dröjde inte länge innan sniglarna och snäckorna vågade ta sig fram och ta för sig av det himmelska gräset och dess fuktiga vattendroppar. Mina fyrbenta vänner, långöronen, fick också fatt i lite regn som de kunde kyla ner sig med.

Tack för denna dag!

 

/Cornelia

Av Cornelia Andersson - 29 juli 2014 22:08

Hallu läsare!
Jag måste bara börja med att tacka er för att ni blir fler och fler som läser bloggen,, igen! Tack...

Igår fick jag äntligen umgås med Vanessa igen.
Efter flera månaders uppehåll så tog vi äntligen tåg i att reda ut alla missförstånd..
Missförstånd som skapats för att göra oss till ovänner... Men vi löste det ändå! 5 års vänskap ska inte förstöras pga av någon annans vilja! Hade superkul med Vanessa, Amanda och Måns.
Vi åt kvällsmat tillsammans och sedan hade vi spel- och skrattkväll. Superkul!

Idag kom Annie galopperandes in genom dörren efter att vi bestämt att hon skulle sova här.
Vi åt kvällsmat och sen tog mamma med mig, Annie och mormor till Malmö för att hämta en barnvagn.. Annie som är så söt som ade på vägen dit och slog mig på vägen hem. Härligt.

Nu ligger hon på mage i vår soffa och jag har mina ben på hennes julskinkor! Mjukt och gött!
I 11 år har jag känt de där julskinkorna och de ställer nästan alltid upp för mina ben, eller tvärt om...

Hihi loveu!??


/Cornelia

Av Cornelia Andersson - 27 juli 2014 19:09

Just nu, har jag nog aldrig varit så positiv till livet som jag är nu.
Just nu har jag inte ont, mer än lite ömhet i ryggen.
Just nu har jag blivit vän med en av mina närmsta vänner igen.
Just nu ska min syster till Vinslöv, så jag kan ha TV-kortet inatt.
Just nu är det äntligen en person som inte lämnat mig, trots att jag berättat en stor sanning.
Just nu, är JAG lycklig.

För en gångs skull kan jag tänka på endast mig, och le av tanken.

Jag är så glad, och förvirrad på samma gång att jag nästan trillar omkull när en tanke slår mig! ;) <3


/Cornelia 

Av Cornelia Andersson - 26 juli 2014 23:27

Att hålla på en sanning är ibland bra, men ofta dåligt.
När man sedan väl berättar den, så kan den förstöra ens vänskap.
Speciellt om det är en stor sanning man hållt inne.

Man får skylla sig själv, när en av de som verkligen brytt sig om en, helt plötsligt väljer att vända ryggen emot.

Skyll dig själv...

/Cornelia

Av Cornelia Andersson - 25 juli 2014 12:12

Nu när min syster äntligen skaffat blogg så måste jag ju tipsa er om hennes blogg!
Följ henne!
Ni kommer få läsa om: Hennes liv, makeup, mode, hennes sista år i grundskola, tiden då hon blev mobbad, utstött osv. Värt att läsa.
Än sålänge är hon ny och har inte hunnit fixa bloggen riktigt, men det kommer!

www.cutelittlething.blogg.se klicka på länken så kommer ni till hennes blogg!

 

Bild på syster och mig!<3

Ha det så bra!!

/Cornelia

Presentation

HejHej och välkomna till min blogg!

Jag är en tjej född -97 vars intresse fokuserar på djur, foto och musik.

Jag går mitt andra år på gymnasiet, inriktning hund, och jag måste bara säga tack till alla underbara lärare, i högstadiet, som gjort detta

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards