corneliasdagbok

Direktlänk till inlägg 30 januari 2015

Gårdagen, dagen

Av Cornelia Andersson - 30 januari 2015 08:54

Igår på praktiken så kom min lärare,,, lärarinna.. Ut och hälsade på, det var supertrevligt och jag visade henne rundor i stallarna osv. När hon först kom ut så höll jag på att leda en häst på en av lektionerna, så hon fick se lite hur jag "arbetade" medde som var där.
Sedan stod vi och snackade en stund och allt lät iallafall positivt, så det får vi hoppas på!
Skulle egentligen rida på kvällen, men jag och mamma skulle iväg och fixa en sak, så jag hann inte rida, däremot hann jag se en stund när min grupp red!



Idag ska jag och min klass tydligen till Önnestadsgymnasiet och kolla.
Pga det som skrivits i tidningen om vår skola, så var det några personer som tyckte att vi skulle åka och titta på det gymnasiet istället.
Men av personliga skäl så vill jag egentligen inte sätta min for där. Detta ska bli intressant..


/Cornelia

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cornelia Andersson - 4 februari 2015 10:54


Gårdagens ridpass gick väll helt okej! Hästis var pigg, och sådär. Valde att inte ta någon galopp då jag istället ville koncentrera mig på att först få henne att tagga ner, bara en liten aning, och få henne mjukare i skritten och traven, samt att v...

Av Cornelia Andersson - 3 februari 2015 15:53


Nu efter en jobbig skoldag så är jag äntligen på väg hemåt! Startade med hundlektion, sen historia, efter det hade vi lunch och efter lunchen var det biologi och sist så hade vi hund igen. På hundlektionen var där ju en sådan där massage person. ...

Av Cornelia Andersson - 3 februari 2015 07:37


Igår efter skolan så gick jag, Vanessa och Natalie till Espresso House och tog en fika! Jag och Vanessa tog varm vit choklad med grädde och marshmallows + någon sirapsaktik sak ovanpå, vi tog även vars en chokladmuffins, medan Natalie endast tog var...

Av Cornelia Andersson - 2 februari 2015 07:36

Halloj! Igår var det också stalljour. Kul! Kom dit på morgonen och då skulle vi börja ge Hö inne och sedan började vi mocka. Under tiden vi nickade så släppte vi också ut hästarna. Vi mockade rätt snabbt, vilket gjorde att vi nästan precis efter...

Presentation

HejHej och välkomna till min blogg!

Jag är en tjej född -97 vars intresse fokuserar på djur, foto och musik.

Jag går mitt andra år på gymnasiet, inriktning hund, och jag måste bara säga tack till alla underbara lärare, i högstadiet, som gjort detta

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards