corneliasdagbok

Alla inlägg under december 2013

Av Cornelia Andersson - 28 december 2013 11:30

Har man en galen katt som vill ha tuggummi, så har man ;)

http://youtu.be/fNsomj6CMmg

/Cornelia

Av Cornelia Andersson - 28 december 2013 05:31

Många tycker att alla förtjänar en andra chans i sitt liv. Men gör alla verkligen det? Förtjänar verkligen alla en andra chans? Detta är ett inlägg som kanske väcker både tankar och känslor till liv.

Enligt min erfarenhet av de 16 år som jag vandrat på denna jord så kan jag bara säga: "nej, alla förtjänar inte en andra chans".

Många gör misstag som de ångrar, som inte ens var planerade eller ens meningen skulle ske. Enligt mig så förtjänar de en andra chans, helt klart!
Det finns också de som kanske har det svårt hemma (både vuxna och barn såklart) som kanske blir lätt frustrerade och kastar med saker. Ganska lindrigt. Dock kan ju sakerna man kastar råka träffa en människa eller ett djur, fast att det inte var meningen. Visst, man hade kanske kunnat tänka sig för en extra gång innan man kastar något, men oftast hinner man inte tänka efter när man är så frustrerad, tro mig, jag har varit i den sitsen. Det är då man förtjänar en andra chans.

Gör man då något ont, något planerat, att skada eller kanske t.om mörda någon, förtjänar man då en andra chans?
De som står 'den skyldige' nära har ofta väldigt lätt att hjälpa den 'skyldige' just eftersom denne står de nära. Men offret och dennes nära och kära då? Försvarar de gärna den skyldige? Knappast.
Om man då får reda på att det var en planerad händelse från den skyldiges sida, är man då positiv till att ge den skyldige en andra chans?

Jag har/hade själv en vän som lämnade jorden alldeles för tidigt och det svider! Jag kommer nog aldrig vilja ge den skyldige en andra chans. Det är helt uteslutet från min sida.

Vi måste vara rädda om varandra! Man ska respektera varandra! Bilda sig en egen uppfattning om hur människor är, och inte lita på en massa rykten. Bilda sig en egen uppfattning om vilka som verkligen förtjänar en andra chans.

Jag tar hellre miljontals smällar än att se någon få smällar. Även om denne person kanske inte alltid är så trevlig i allmänhet.

Cred till de som orkar läsa detta tidiga inlägg!


/Cornelia

Av Cornelia Andersson - 26 december 2013 21:42

Ja, hur gick det i stallet egentligen?
Det vet jag knappt om jag ens vill svara på.

Candy var hur trevlig som helst inne i spiltan så jag började fundera 'ok, hon är superduktig här inne, då går det säkert piss på dressyrträningen'.
Well, jag tyckte inte att det gick bra direkt. Mina ben var totalt lost idag, orkade dessutom inte hålla om tillräckligt.
Pigg som en fartdåre i galoppen.
Inte så värst stel egentligen, utan det var mer 'blääh, orkar inte'. Annars var hon fin. Förutom att hon ville vara en giraff.
Svetten han på henne och hon skummade från munnen iallafall, mina benskydd var aningen nersjunkande.
Anne tyckte att det såg JÄTTE bra ut iallafall.

Jag red från 11:00-12:00 men eftersom min telefon inte hade någon täckning på min mobil så kunde jag inte kontakta mina föräldrar och be de hämta mig, vid 15:00 blev jag hämtad. Ganska hungrig var jag också. Jag är ju van vid att äta både lunch och sedan fika vid ca 14:00. Blev inget av de idag. Det resulterade i ett blodsockervärde på 2.2 (ska ligga mellan 5 och 10). Jaja, ibland blir det fel.

Kom hem och gick ut till mina kaniner, släppte ut dem en stund i rasthagen, superhärligt tyckte de och eftersom jag bara har 2 just nu så hann jag med att sitta inne hos dem med dem mysigt!

Efter det fick jag äta! Mycket mat blev det faktiskt. Oväntat va?

Förlåt för att de flesta bilderna blev på fel håll x.x



/Cornelia

Av Cornelia Andersson - 26 december 2013 09:31

Då bar det iväg mot stallet nudå. Dressyrträning kl. 11, yey.
Vi får se vad dagens träning bjuder på, jag har inga direkt förväntningar.

Får väll hoppas att det går bra och att Candy inte är allt för spänd. Mycket trevligare att rida om hästen lätt lösgörs! Vi får se helt enkelt. Uppdatering kommer säkerligen!

Det är så enkelt att blogga nu eftersom jag kan blogga från mobilen hehe, mycket lättare än att behöva starta upp datorn varje gång.




/Cornelia

Av Cornelia Andersson - 25 december 2013 13:41

Igår var det ju julafton. Vilket firades med mammas syster, hennes man, deras 2 barn och dotterns kille.
Jag fick en iPhone, skal till den, godis, smink, en porslinstomte och en duk som mormor gjort awesome!

Idag bär det av till farmor och farfar för att äta ytterligare julmat.
Jag och lillebror hälsar från baksätet!



Hoppas alla hade en god jul!




/Cornelia

Av Cornelia Andersson - 24 december 2013 00:25

God Jul alla kära bloggläsare!
Här får ni några bilder :)

                 


Som sagt, God Jul!

/Cornelia

Av Cornelia Andersson - 18 december 2013 22:55

Var ledig från skolan idag eftersom jag skulle till ögonläkaren.
Allt var bra, had enågon form av prick vid ena nerven i ögat. Tydligen var det inget allvarligt, så jag litar på det. De var iallafall väldigt trevliga där inne.
Efter att jag hade varit på sjukhuset åkte jag och mamma till McDonald's och köpte vars en sådan paj. Sen bar det av till Grizzly. Haha där fanns en typ hare-angora korsning, så jäkla söt. Men det var inte den jag skulle kolla på, utan en present åt mamma. (Yes, till mamma!)

Well well. Vi tog oss hem iallafall, men vi stannade inte länge. Efter en kort stund var det dags att köra in till stan igen, 'jaha, vad nu då?' Jo. Mamma och Amanda skulle köpa presenter, men vafan skulle då jag med för? Det vet jag inte ens själv. Bara att gilla läget och önska att Amanda kanske kunde ta 30 min på sig, istället för 3 timmar att hitta en endaste tröja (som dessutom jag tog fram till henne, annars hade det väll tagit ytterligare 100 år).

Hungrig som ett *s var jag iallafall, samtidigt som jag hade svinigt ont i tungar, så man vill ju inte äta, men man är så illa tvungen. Snitzel (stavning) och potatis. Helt Ok faktiskt. Åt dock bara Snitzeln typ hehe.

Imorgon ska jag till diabetesläkaren *suck*. Förmodligen kommer det sluta i Blod Svett och Tårar, då den senaste tidens värden inte alls varit så bra. Blir det dock tjaffs så går jag där ifrån. Punkt slut!

Stackars misen ;)

  
 

 



/Cornelia

Av Cornelia Andersson - 17 december 2013 23:55

Vaknade 10 min innan min buss gick, PANIK.
Hann med den iallafall haha.

Började skolan 08:20 och slutade faktiskt runt 11:30.
Därefter åkte jag och Jasmine in till stan (efter att jag lyckats trilla och allt sådant hehe). Vi åt på Trendie (stavning) Sen gick vi runt på H&M, Bik Bok etc. för att leta lite grejor. Stötte på Emma och Maja, Trevligt!

På bussen hem sedan så kände jag mig väldigt yr och det visade sig att jag hade väldigt lågt blodsocker, kallsvettades och allt annat sådant trevligt. När jag väl kom hem satte jag mig vid köksbordet, och somnade *suck*. Höll t.om på att somna inne på badrumsgolvet *dubbelsuck*.

Tog mig sedan ut till stallet och red lite. Candy gick UNDERBART, dagens höjdpunkt. Idag klickade allt (nästan) Riktigt glad var jag och jag kände hur jag blev helt till mig. Haha kunde inte sluta le.
Lyssnade perfekt för skänkeln, arbeta ner sig jättefint och lugnt i formen, kände riktigt hur ryggen kom upp. Det enda som var aningen tokigt var galoppfattningarna och sen att jag sitter lite som en hösäck (p.g.a) min rygg. Annars toppen! (ja, även galoppen).
Hade det som vanligt supertrevligt med Thea, Emmy och Kent. Och sedan när det bara var några få kvar i stallet, släckt hos hästarna etc. så satt vi inne i klubbrummet
(Jag, Anne, Pia, Louise, Kent, Thea, Cissi (?) och Emmy) drack glögg och åt Geisha haha.


Nu verkar jag ha fått höstblosor. Tungan har än sålänge drabbats, helt svullen och kan knappt prata eller svälja. Hade dock hellre haft det på ex. benen.
Aja, en alvedon och sedan försöka sova hoppas jag fungerar. Vi får se.

Blev ett väldigt rörigt inlägg, men måste ut och säga godnatt till kaninerna och sen måste jag försöka sova!
Godnatt!


/Cornelia

Presentation

HejHej och välkomna till min blogg!

Jag är en tjej född -97 vars intresse fokuserar på djur, foto och musik.

Jag går mitt andra år på gymnasiet, inriktning hund, och jag måste bara säga tack till alla underbara lärare, i högstadiet, som gjort detta

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16 17 18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards