corneliasdagbok

Alla inlägg under april 2013

Av Cornelia Andersson - 30 april 2013 11:06

Sitter i skolan å har ont som f*n i huvet. Svimmade i morse å slog såklart huvet i stengolvet *suck*

Aja väntar iallafall på svenskan,, hmm vill skriva på berättelsen men har ingen aning om vad vi ska göra,,, hmm

Aja x"3
Ha det bra!
(ni får bilder inifrån skolan)

//Cornelia

Av Cornelia Andersson - 22 april 2013 00:04

Jahopp, tog Rakels stalljour i helgen, vilket innebär dubbelt (har min egen stalljour nästa helg).
En helt fantastisk grupp, med UNDERBARA människor.. Skulle gärna vilja vara i den gruppen. Visst, min år helt ok, men dock trivs jag inte alls lika bra i den.
Ne, får se hur det blir med det, eftersom min egna stalljours grupp krockar med lite annat i mitt liv, så blir nog att jag får byta till någon annan (hoppas) aja ;-)
Lördagen gick helt OK å allt blev klart i tid! Så vi kunde sitta å "sola oss lite" myyys.
Å sen idag var det minitävlingar, superduktiga ryttare och små ponnys!:3
Efter det så red alla ut, nästan alla iallafall (i olika grupper) så jag å Emmy red ut själva..
Hehe Candy började snurra å Ribban gick ut på fältet x)
Well, efter inte ens halva bäckenrundan fick vi vända eftersom Candy inte ville gå förbi några stubbar, sedan blev både Candy å Ribban sjukt taggade på vägen hem, så jag å Emmy beslutade oss för att hoppa av å leda hästarna hem, de sista hundra meterna :)
Tur var väll det för när vi kom närmare hagarna så började Ribban snurra rundor å ville springa iväg osv. Som tur var så kunde Emmy hålla kvar henne :3
Sen när vi var tillbaka så fick hästarna lite mat å sen fick de gå ut i hagen igen :3

Super trevlig helg med många skratt och som sagt, med helt UNDERBARA människor!:)

//Cornelia

Av Cornelia Andersson - 16 april 2013 23:04

(INGET SERIÖST INLÄGG,, tror att jag druckit lite för mycket..... cola) ;))


Några nära vänner har nu börjat prata om kaninkondomor.. Altså,, kondomor för kaniner.

Tänk om kaninerna skulle få AIDS, HIV, IYTFGOUIHIUHÖ o,s,v. Det skulle väll inte vara kul!?
Nää,, kaniner borde också få ha previntiv (stavning) medel, varför är vi människor så egoistiska!? Ge kaninerna den chans att får ex. livmodersprutn (även hanarna, då vissa människor, killar, får för sig att de har en livmoder, det kanske vissa hankaniner också får för sig?)
Kondome, P-stav, P-piller, Dagen-efter-piller,, ja ALLT!!

Men viktigast av allt, KONDOMEN!
Dock måste det finnas i många olika storlekar,, Ja ni fattar ju,, Belgiska Jättar-Dvärghare.. Det säger ju sig själv.
Vi människor behöver ju också olika storlekar..

Frågan är bara hur man ska få den att fastna,, jo,, det ar jag svaret på.. Man lägger den i kaninens vattelskål, sen dricker kaninen och sen kissar den, å där ska den åka ut,, genom... pinnen.. å sen ska den träs runt.. Detta kan ju dock bli ett problem när kaninen ska kissa nästa gång,, men där har jag också en lösning! Mån kopplar om rören där inne,, så kissröret går till bajsröret,, så det kommer ut ur samma .. Ja,, varför kan inte den geggiga kleten också göra det,, jodå,, det fixar vi också..
Allt kommer ut ur samma hål!, det bakre! Så kondomen endast skyddar mot sjukdomarna..
Vill man dock sedan ha ungar efter hanen,, så får man antingen preliminärt, ändra tillbaka några av rören eller så får kaninerna anpassa sig, efter vad de kan!:33

Tips: TIF-gruppen
Idé: Jag

//Cornelia 

Av Cornelia Andersson - 16 april 2013 21:17

Åhh, vill verkligen ha detta!! :O :3

Schabraken: Allround strl. Full
Benskydden: Strl. M/Cob
Tröjorna: Strl. M/38

:33

 
//Cornelia

Av Cornelia Andersson - 16 april 2013 09:51








Alla foton är tagna av Emmelie Bengtsson :)
                                                                                    
//Cornelia  

Av Cornelia Andersson - 16 april 2013 09:47

Alla foton är tagna av Emmelie Bengtsson!:)                                                                                                    
//Cornelia

Presentation

HejHej och välkomna till min blogg!

Jag är en tjej född -97 vars intresse fokuserar på djur, foto och musik.

Jag går mitt andra år på gymnasiet, inriktning hund, och jag måste bara säga tack till alla underbara lärare, i högstadiet, som gjort detta

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards