corneliasdagbok

Direktlänk till inlägg 26 januari 2015

Uppstart efter vintervilan!

Av Cornelia Andersson - 26 januari 2015 21:55

Hej, mina kära läsare!

Nu är denna vintervilan över och bloggen startar nu upp igen!
Under hösten och vintern har det hänt en del.

Många av er vet säkert att jag ska bli moster.. Japp! Tant Cornelia var det här!
Den 15:e maj beräknas lilla Hollie/Jackie (flicka) komma till världen, och idag var jag, mamma och syskonen inne och beställde hem vagn, spjälsäng etc.
Så spännande!

Fler goda nyheter är att jag och Candy verkligen klickar, från marken iallafall! Finns saker jag kan förbättra i ridningen, men det blir bättre! Snart har jag varit fodervärd på henne i 3 år! Jäklar vad tiden gått fort! Jag älskar henne något otroligt!

På kaninfronten så står det aningen stilla just nu, men vi håller på att bygga lite burar och tänkte fräscha upp med lite nya avelsdjur i kaningården!
Bobby och Minerva har haft det lite kämpigt med vikten, nu på vintertid, tappat lite i hull. Men det är också påväg att bli mycket bättre. Däremot så blev Minerva supernervig efter nyår. Inte samma kanin riktigt. Istället för att komma fram till burgallret och vara jättesocial till att springa iväg och gömma sig. Ibland får jag klappa. Antar att det var pga. alla nyårsraketer *morr*.

Diabetesen då?
För nästan 3 veckor sedan var jag inne på en rutinkontroll, men läkarna blev så förvånade över hur dålig min diabetes hade blivit sedan förra kollen, att de allvarligt blev rädda att något skulle hända. Att se människor bli så upprörda och skärrade (som ändå jobbar med detta), var läskigt.
De valde att inte låta mig åka hem, inte ens för att packa. Så mamma fick köra hem och sedan in igen med kläder etc. till mig.
Första natten hade jag lite svårt att somna, jag gillar inte att vara ensam!
Men nätterna efter funkade kanon! (sov där från torsdagen till onsdagen, fick sedan permission resten av veckan innan jag blev utskriven).
Hade det inte varit för att jag hade saknat mina djur, och haft aningen seperationsångest från stallet, hemmet etc. så hade jag lätt kunnat stanna där! (familj och vänner kan ju alltid komma in och hälsa på) Haha, jag trivdes faktiskt med att vara där!
Senast jag blev inlagd så grät jag t.o.m för att jag skulle hem (hade ju fått små vänner där inne).
Nää, lyxen och att bli serverad mat på rummet saknar jag allt!
Även såklart de underbara sköterskorna, som fick allt att kännas möjligt igen!
Snälla, glada och framförallt KOMISKA! Haha, inte en dag utan skratt! 

Sådär, det var väll lite av det som har hänt under vilan.

Måste bara tilläga att jag på någogt mystiskt sätt, har gått NER flera kilo under JULHELGEN, hur går det ens ihop?
Nåja, lär bli intressant att följa!

Bjuder på lite foton på mig från en enklare ''fotokväll'', samt en bild på systers bebismage!!

         


/Cornelia

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cornelia Andersson - 4 februari 2015 10:54


Gårdagens ridpass gick väll helt okej! Hästis var pigg, och sådär. Valde att inte ta någon galopp då jag istället ville koncentrera mig på att först få henne att tagga ner, bara en liten aning, och få henne mjukare i skritten och traven, samt att v...

Av Cornelia Andersson - 3 februari 2015 15:53


Nu efter en jobbig skoldag så är jag äntligen på väg hemåt! Startade med hundlektion, sen historia, efter det hade vi lunch och efter lunchen var det biologi och sist så hade vi hund igen. På hundlektionen var där ju en sådan där massage person. ...

Av Cornelia Andersson - 3 februari 2015 07:37


Igår efter skolan så gick jag, Vanessa och Natalie till Espresso House och tog en fika! Jag och Vanessa tog varm vit choklad med grädde och marshmallows + någon sirapsaktik sak ovanpå, vi tog även vars en chokladmuffins, medan Natalie endast tog var...

Av Cornelia Andersson - 2 februari 2015 07:36

Halloj! Igår var det också stalljour. Kul! Kom dit på morgonen och då skulle vi börja ge Hö inne och sedan började vi mocka. Under tiden vi nickade så släppte vi också ut hästarna. Vi mockade rätt snabbt, vilket gjorde att vi nästan precis efter...

Presentation

HejHej och välkomna till min blogg!

Jag är en tjej född -97 vars intresse fokuserar på djur, foto och musik.

Jag går mitt andra år på gymnasiet, inriktning hund, och jag måste bara säga tack till alla underbara lärare, i högstadiet, som gjort detta

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards