corneliasdagbok

Alla inlägg den 7 augusti 2013

Av Cornelia Andersson - 7 augusti 2013 12:02

Hejhej!

Jag heter Nellie Persson och nu undrar ni säkert varför i hela friden jag bloggar på Cornelias blogg.
Jo, som ni säkert vet så har Cornelias lilla hund Tilly, efter 12,5 år nu fått vandra till de evigt gröna ängarna och Cornelia känner att hon inte orkar ta hand om bloggen just nu. Därför ställde jag upp, och ska nu gästblogga denna veckan ut. Cornelia kommer förmodligen göra lite inlägg då och då, men någon gång nästa vecka så beräknar vi att hon ska vara tillbaka som vanligt igen.

Vem är då jag?
Jo, ni flesta känner nog igen mig från facebook, har b.l.a skrivit till er om Cornelia, och mycket dramatik har det ju somsagt blivit. Men det är inget jag bör ta upp här, eller vill gå vidare med.
Jag är 18,5 år, så jag är lite äldre än Cornelia, men vi kommer lika bra överrens för det.
Jag själv har bara träffat Cornelia en gång. En gång som många kommer minnas som sorgsen, och som förde med sig en del tragiska saker, saker som jag heller inte vill ta upp här.
Jag bor lite norr om Trelleborg tillsammans med familjen som består av mamma, pappa, en storebror, en lillebror, hunden Bert och Katten My.
En ganska splittrad familj och alla gör sina egna saker liksom.

Det största intresset som jag och Cornelia delar är väll främst skrivandet. Både jag och Cornelia sitter, nästan varje kväll, och skriver. När vi är klara med våra texter, så skickar vi de till varandra för respons, och sen gör vi nya. Det är framförallt så jag fick kontakten med Cornelia.
Sen har vi även bloggat tillsammans, men det orkade inte jag mer. Så vi tog bort bloggen.


Så som jag upplever Cornelia, är att hon är en omtänksam tjej, som oftast tänker på alla andra före sig själv. Lite för mycket ibland. Jag ber er, tänk på henne. Låt henne inte arbeta ihjäl sig bara för att ni inte orkar eller inte har lust. Även fast hon aldrig ens så lite som klagar på det hon gör, hon har aldrig ens sagt att det är jobbigt, så märker jag det på henne. Jag märker att allt inte är rätt med henne, hur ont hon ibland kan ha. Men hon kämpar. Tänk på det, hon kämpar både fysiskt och psykiskt.

Det vara allt jag ville säga än sålänge.
Ha det så bra!!

/Nellie
(Och nej, jag tänker inte lägga upp bilder på mig själv, av personliga själ)

Presentation

HejHej och välkomna till min blogg!

Jag är en tjej född -97 vars intresse fokuserar på djur, foto och musik.

Jag går mitt andra år på gymnasiet, inriktning hund, och jag måste bara säga tack till alla underbara lärare, i högstadiet, som gjort detta

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7
8
9 10 11
12 13
14
15
16
17 18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards